Minulý týden všech pět obchodních dní skončilo v červeném. Akciový index S&P 500 prolomil bez nejmenších problémů důležitý support na hladině 1340, na který jsme upozorňovali v minulém týdnu zde. V pátek svůj pohyb ještě prodloužil a uzavřel pod psychologickou hladinou 1300. Objemy obchodů při poklesech stoupaly každý den. Technické indikátory potvrzují medvědí výhled.
Týden skončil se ztrátou 4,3%, květen je zatím ve ztrátě 7,3%. Index S&P 500 je silně přeprodaný. Obvykle existuje šance na několika procentní krátkodobou rally. Zatím je pravděpodobnější další pokles k 200 dennímu klouzavému průměru (MA), kde je nejbližší support. Otázka je, zda se propad zastaví a index na 200 denním MA nalezne silný support. Pokud ne, zcela evidentně se trh dostal do medvědí fáze. Další supporty jsou v zóně 1260-1240 a v blízkosti psychologické hladiny 1200.
Pokud se začnou z Evropy šířit pozitivní zprávy, rychlý růst zřejmě přijde. Rezistence leží na hladinách 1300, 1340 a 1360.
Graf akciového indexu S&P 500:

Index volatility VIX (Index strachu) ve čtvrtek a v pátek uzavřel nad předchozím rozpětí 17 až 22 a je pod 200 denním klouzavým průměrem. Ten by na chvíli mohl fungovat jako rezistence a podpořit krátkodobé posílení na akciových trzích.
Graf indexu volatility VIX:

Závěr:
Index S&P 500 prolomil bez problémů support na hladině 1340 a v pátek uzavřel pod psychologickou hladinou 1300. Pokud se z Evropy začnou šířit pozitivní zprávy, zřejmě přijde krátkodobý růst. Rezistence leží na hladinách 1300, 1340 a 1360.
Nejbližší support je na 200 denním klouzavém průměru v blízkosti 1277. Po jeho prolomení se trh evidentně dostane do medvědí fáze. Další supporty jsou v zóně 1260-1240 a v blízkosti psychologické hladiny 1200.
Autor působí ve forex společnosti www.fxstreet.cz



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
