Je nesporné, že výsledky za 2Q znamenají zvýšení jistoty, že ČEZ dosáhne své celoroční guidance na provozním i čistém zisku. Náš model aktuálně ukazuje na 1-2 mld. CZK náskoku vůči guidance, což dává solidní polštář pro případná rizika týkající se například stále ještě neuzavřených problémů v Albánii, nečekaných odstávek zdrojů atd. Co se týká Albánie, komentář managementu ČEZ je poměrně povzbudivý, když firma neočekává prohlubování dosavadní (2,3 mld. CZK) ztráty ve zbytku roku s určitým prospektem alespoň částečného umazání této ztráty.
Lepší výsledky ve 2Q byly z části důsledkem vyšší než námi očekávané výroby v domácích zdrojích. Pohled na celoroční výhled ČEZu nám však říká, že druhé pololetí bude daleko méně příznivé: ČEZ očekává výrobu 31,7 TWh vs. 31,5 TWh ve stejném období loňského roku (ve srovnání s 4% nárůstem během 1H2012). Výroba bude utlumena hlavně v uhelných zdrojích (-10% vs. 1H2012), kvůli většímu počtu odstávek a méně příznivým spreadům než tomu bylo v posledních měsících. I z tohoto pohledu vnímáme skutečnost, že ČEZ v 1H2012 dosáhl 55% celoroční guidance na EBITDA, jako dobré, ale nikoliv mimořádně vysoké číslo.
Z pohledu valuace akcií ČEZ se bohužel nemění to nejdůležitější – situace na trhu s komoditami a potažmo jejich cenami. Nízké aktuální ceny silové elektřiny na trhu v souladu s očekáváním znamenají další snížení průměrné prodejní ceny elektřiny na příští roky: pro roky 2013 a 2014 jsme se dostali ve srovnání se situací po 1Q2012 o dalšího cca půl EUR/MWh níže a vše nasvědčuje tomu, že produkce na příští rok bude zahedgeována na nižší úrovni než letos a zlepšení se zatím nedá očekávat ani v roce 2014.
Celkově tak výsledky za 2Q/1H 2012 hodnotíme jako lepší než očekávané, rozhodně však nejsou žádným „game changerem“ z hlediska valuace akcií ČEZ. Firma nedala žádné nové informace k jednáním o prodeji elektráren s tím, že případná klíčová rozhodnutí v tomto směru lze očekávat spíše až ke konci roku.
Celá flash analýza výsledků ČEZ za 2Q2012 ke stažení
zde.



Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
