Na provozní úrovni předpokládáme sice y/y růst výnosů o téměř 7%, oproti předchozímu kvartálu je však tento nárůst nižší vzhledem k očekávané nižší výrobě elektřiny, zvláště v domácích uhelných zdrojích. Podle naší projekce by tak provozní výnosy měly dosáhnout „jen“ 50 mld. CZK. Meziroční nárůst očekáváme také u provozních nákladů, hlavně v kategorii nákladů na energie a palivo, nižší by naopak měly být personální náklady. Zisk EBITDA předpokládáme velmi blízko úrovni z 3Q2012, konkrétně 18,6 mld. CZK.
Jak bude vypadat spodní část výsledovky, je pro nás větším otazníkem, především kvůli horké otázce jménem Albánie. Je evidentní, že situace v Albánii je mimořádně vyhrocená a logickým výsledkem, který by podle nás trh přivítal, by byl odchod ČEZu z této země. Tento odchod sice může mít další dodatečné negativní finanční důsledky, nicméně ČEZ se zbaví aktiv, která mohou být kdykoliv v budoucnosti potenciálním problémem a zdrojem nečekaných ztrát, podobných té v letošním roce.
Z pohledu výsledků za 3Q neočekáváme v základním scénáři odpis albánských aktiv, i když jej nelze vyloučit. Naopak počítáme s pozitivním přeceněním opcí MOL (+0,8 mld. CZK). Zisk před zdaněním tak projektujeme ve výši 10,4 mld. USD a čistý zisk pro akcionáře ČEZ 8,5 mld. CZK. Takové výsledky by podle nás znamenaly, že ČEZ je přibližně o 2 mld. CZK nad celoročním plánem zisku. Vzhledem k situaci v Albánii a dalším rizikům je však možné, že firma svoji guidance nezvýší.
Investorům doporučujeme sledovat především provozní úroveň a její srovnání s tržním konsensem, protože finanční výsledek může být ovlivněn faktory (zvláště týkajícími se Albánie), které někteří analytici do svých projekcí výsledků za 3Q2012 započítali, jiní nikoliv. Proto vidíme v odhadech čistého zisku poměrně velký rozptyl, od 2 mld. CZK až do téměř 11 mld. CZK.
Celá predikce výsledků ČEZ za 3Q2012 ke stažení
zde.



Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
