Vzhledem k překvapivému uspíšení zveřejnění hospodářských výsledků jsme nemohli vydat naši klasickou predikci. Čísla za první kvartál tak můžeme hodnotit pouze z pohledu nastavených trendů v hospodaření společnosti.
Samotné prodeje ojetin skupiny v objemu 12 474 vozů za uplynulý kvartál byly v meziročním i mezikvartálním srovnání na takřka nezměněné úrovni (12 362 ks za 4Q 2012 či 12 175 ks za 1Q 2012). Větší rozdíly byly patrné až v dosažené průměrné prodejní ceně za jeden vůz. Ta se snížila na 5033 EUR z 5288 EUR v 4Q 2012 či 5258 EUR v 1Q 2012.
Hrubá marže společnosti se oproti 1Q 2012 zvýšila z 26,18 % na 26,85 %. S hrubou marží za 4Q 2012 na úrovni 28,73 % ji nemůžeme srovnávat kvůli sezónním vlivům, kdy každý čtvrtý kvartál AAA Auto bývá pozitivně ovlivňován silnými tržbami z finančních služeb.
V meziročním srovnání došlo k silnějšímu růstu provozních nákladů. Po rozložení těchto nákladů na jednotlivé významné položky zjistíme, že důvodem byl nárůst hlavně na úrovni personálních nákladů (+12 % y/y) a marketingových nákladů (+22 % y/y). EBITDA se tak propadla dvouciferným tempem, a to ať už ji srovnáváme meziročně či mezikvartálně. Na úroveň čistého zisku navíc ještě dopadly vysoké kurzové ztráty (-802 mil. EUR vs. +550 mil. EUR v 1Q 2012 či +549 mil. EUR v 4Q 2012).
Provozní úroveň hospodářských výsledků hodnotíme mírně negativně kvůli dopadu vyšších provozních nákladů. Podle vyjádření managementu by navíc měly náklady zůstat na vyšších úrovních až do 1Q 2014. Celkovému nízkému čistému zisku nepřikládáme významnou váhu vzhledem k tomu, že jej ovlivnily jen silné kurzové ztráty, které se dle našich odhadů již nebudou opakovat.
K 8. dubnu zahájený odkup vlastních akcií z burz v Praze a Budapešti bude dokončen 4. července. Firma v buybacku nabízí za své akcie 23,30 CZK/275,17 HUF. Vzhledem k tomu, že titul již jen „dožívá“ na burzách, tak výsledky nejsou tím, co investory v současnosti moc zajímá.
Kompletní flash analýza ke stažení zde. (536,06 KB)