...provozního zisku. Rizikové náklady by měly být letos meziročně nižší o 10 – 15 %. Zároveň Erste splatí podílový kapitál v objemu 1,7 mld. EUR (1,2 mld. EUR od státu a 0,5 mld. EUR od soukromých investorů), díky čemuž ušetří ročně 149 mil. EUR a dále ve 3Q navýší kapitál o 660 mil. EUR (o 8 % současné kapitalizace). Snížení výhledu je negativní zprávou, nicméně očekávanou vzhledem k tomu, že v 1Q byl meziroční propad provozního zisku 9 %. Výhled na rizikové náklady je také zklamáním. V naší projekci jsme počítali s poklesem o 18 % a očekávání trhu bylo ještě optimističtější. Splacení podílového kapitálu vnímáme neutrálně. Předpokládali jsme tento krok později, ale na druhou stranu bez navýšení kapitálu. Očekáváme dnes negativní reakci akcií Erste.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
