...první výrobní linku v zahraničí. Zatím je vše podle plánu a nová linka je ve startovacím módu, plný výkon se čeká ke konci roku. Nicméně hlavně zákaz nočního vycházení pravděpodobně ovlivní plánovaný 24hod. provoz. Příspěvek této linky k celkovému objemu produkce v tomto roce (2013) očekáváme na úrovní 3 tis. tun (loni Pegas celkem vyrobil cca 86 tis. tun). Pokud by došlo vzhledem k vážné situaci, která v Egyptě panuje, k dlouhodobému omezení, mohlo by to znamenat ohrožení plného rozjezdu nové výrobní linky. To by mělo vliv na objem produkce a hospodářské výsledky. Ohrožen může být také celoroční cíl Pegasu na meziroční růst zisku EBITDA v rozmezí 5-15 %. Naše očekávání FY13 EBITDA jsou na růst 8,5 % (41,4 mil EUR), bez příspěvku nové linky by to bylo pod +5 % hranicí a nesplnění celoroční projekce.
Pegas má své egyptské operace pojištěny proti případným rizikům u EGAP (Exportní garanční a pojišťovací společnost). Pojistná smlouva zahrnuje pojištění investice proti riziku zamezení převodu výnosů z investice, vyvlastnění nebo politicky motivovaného násilného poškození. Nedokážeme odhadnout, jestli by se na případné problémy tato pojistka vztahovala.
Zprávy hodnotíme neutrálně, nečekáme, že by případné omezení výroby, pokud k němu dojde, mělo trvat delší dobu. Nicméně situaci sledujeme.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
