Úplně jiná situace než v Evropě je ve Spojených státech. Tamní prodeje nových vozů zažívají silný boom po útlumu z let 2008 a 2009. Výraznou vzpruhou pro tamní zákazníky byl pokles úrokových sazeb, který dopadl i na úroky leasingu. Nákup nového vozu na dluh se tak stal nejvýhodnější v historii. Úroky klesaly i v Evropě, ale v zámoří se zvedly také disponibilní příjmy, což lidem umožnilo takto nízkých sazeb využívat a obnovit již značně zastarávající vozový park. V letošním roce očekáváme meziroční růst US trhu o 5,5 % na 15,6 mil. prodaných vozů po loňském růstu o 13,4 % y/y na 14,8 mil. ks.
Vývoj čínského trhu představoval v loňském roce velký otazník. Existovaly značné pochyby nad udržením tak silného růstu prodejů jako v uplynulých letech. Tyto pochyby se ukázaly jako opodstatněné, přičemž trh vzrostl jen o 4,2 % y/y na 19,3 mil. prodaných vozů. V letošním roce očekáváme růst o 7,4 % y/y na 20,7 mil. ks. Vzhledem k vysokým dvouciferným růstům z let 2009 a 2010 se jedná o citelný útlum, nicméně tento trh bude pro světové výrobce nadále nejatraktivnějším regionem.
Stanovení cílových cen akcií zkoumaných automobilek je postaveno na srovnání tržních ukazatelů P/EBITDA a P/E. K takto získaným hodnotám je následně přiřazen diskont či prémie podle specifických vlastností každé společnosti a podle potenciálu oproti současné tržní ceně akcie je stanoveno investiční doporučení.
„Koupit“ doporučujeme akcie Volkswagen, „Akumulovat“ akcie Renault a „Držet“ akcie BMW a Daimler. Prodejní doporučení stanovujeme u akcií skupiny PSA Peugeot Citroën.
Kompletní analýza ke stažení zde. (1,23 MB)