Vzhledem k příchozím zprávám v poslední době vnímáme krátkodobá rizika, ale změna managementu by měla být dlouhodobě pozitivní.
Hlavním tématem budou tržby z České republiky. Ty se v 1H meziročně propadly přibližně o 40 % kvůli nově zavedenému ceníku. Během 3Q ale management vyslal několik zpráv, které naznačovaly, že se situace začíná zlepšovat. Otázkou zůstává, jak moc se situace zlepšila.
Podle našeho názoru nebude meziroční pokles tak výrazný jako v prvním pololetí, nicméně i přesto očekáváme pokles přibližně o 30 %. Na TV Nova se údajně vrátili někteří inzerenti, kteří v první polovině roku reklamu nezadávali, stále ale existují velké firmy, které ještě na začátku září na Nově neinzerovali. Jedná se například o L´Oréal, Nestlé nebo Ahold. Situace na ostatních trzích se zdá být relativně stabilizovaná.
Tržby za 3Q očekáváme ve výši 133 mil. USD a OIBDA marži 6,7 mil. USD.
Co se týče celoročního cíle, neočekáváme jeho další revizi, nicméně realita podle našeho názoru směřuje spíše ke spodní hranici firmou očekávaného intervalu. Důležité ovšem bude, jak se daří zadávání reklamy na českém trhu. Pokud tento trh zklame, profit warning nebude nereálný.
Velmi důležité bude také stanovisko managementu k údajné změně strategie při vyjednávání o cenách reklamy na TV Nova. Dříve prosazovaný tvrdý postoj se údajně s příchodem nového managementu změnil a aktuálně by se firma měla zaměřovat ne na maximalizaci ceny, ale na maximalizaci objemu zadané reklamy.
Společnost CME aktuálně prochází velmi turbulentním obdobím. Po odstoupení CEO Adriana Sarbu byli z vedení odvolání také CFO a šéf strategického plánování. Ze své funkce byl novým vedením odvolán šéf TV Nova Jan Andruško a také generální ředitelka Markízy Zuzana Ťapáková.
Tyto změny by měly zastavit dlouhodobě nepříznivou situaci ve firmě a my tento vývoj vnímáme spíše pozitivně.
Celá predikce výsledků ke stažení
zde



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
