Společnost, která byla založena již před 125 lety, výrazně snížila své výhledy pro fiskální rok končící v březnu. Očekávané provozní zisky měly dosahovat až 100 mld. jenů, nyní však očekávají ztrátu v hodnotě 35 mld. jenů. Také výhled čistého zisku zredukovali z původních 55 mld. jenů na čistou ztrátu 25 mld. Celosvětové prodeje nyní předpovídají o 70 % nižší. Tato velká ztráta je pro Nintendo teprve druhou za posledních 52 let, kdy je Nintendo veřejnou společností. Co tedy stálo za tak markantním poklesem výhledů?
Společnost Nintendo, která se zaměřuje na herní příslušenství a hry, v minulosti zaznamenala velký boom s herní konzolí Nintendo Wii, které se prodalo více než 100 miliónu kusů. Nejnovější herní konzole Wii U se však prodalo pouhých 2,8 mil. kusů, tento přístroj tak nenavázal na úspěchy svého předchůdce. Nízkými prodeji hardware trpí i prodeje vysokomaržového software, který Nintendo prodává spolu s konzolemi. Dle dalších informací Nintendu zlomily vaz konkurenční společnosti, a to Microsoft a Sony, které své konzole X-Box a Playstation 4 uvedly na trh ke konci loňského roku. Je tedy pravděpodobné, že spotřebitelé raději počkali a koupili si tyto zmíněné konzole.
CEO společnosti Satoru Iwata předpokládá, že si společnost opět upevní své postavení na trhu, i díky nově promýšlené strategii obchodu. Dle analytiků by se Nintendo mělo především zaměřit na uvolnění svých her pro chytré telefony a tablety. Předpokládají, že nabídka her jako je Super Mario nebo Zelda pro chytré telefony a tablety by zvedla i poptávku po herních konzolích Nintendo Wii U a dalších produktech společnosti. Management má ale před sebou kus práce, konkurence na herním trhu je obrovská.
Autor příspěvku je analytikem společnosti Cyrrus