Meziroční pokles tržeb naznačili i členové vedení společnosti na různých konferencích a rozhovorech, trh by proto neměl být realitou překvapen. Vzhledem k tomu, že akcie se pohybuje na úrovních po minulých výsledcích, trh částečně počítá i s možností profit warningu. Nejdůležitější tedy bude, jaký dá management výhled do zbytku roku.
Očekávaný meziroční pokles EBITDA o 17 % bude pravděpodobně způsoben zejména zaúčtováním měnových ztrát a náklady na uzavření továrny v USA, naproti tomu by měl management opět pokročit v úsporách nákladů, které jsou aktuálně nejvýznamnějším faktorem, který by mohl vrátit firmu do meziročního růstu provozního zisku.
Dlouhodobě pozitivním faktorem je zaměření strategie více směrem k rozvojovým trhům – zejména k Číně a Střednímu východu – jak organicky, tak i anorganicky (březnový nákup firmy General Lighting Corporation), a také rostoucí důraz na integrovaná osvětlovací řešení (nejen prodej žárovek).
Od managementu lze očekávat opět opatrný komentář směrem ke zbytku roku, který by ale neměl trhy překvapit. Pozitivní reakci lze očekávat v případě, že by nedošlo k profit warningu a zároveň by management naznačil alespoň mírně optimističtější pohled na zbytek roku v porovnání s komentáři za 1Q.
Celá analýza ke stažení
zde



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
