V průběhu 2Q nastalo několik událostí, které vyústily v pokles ceny akcie o 10 % v období následujícím po výsledcích za 1Q. Nejzávažnější a nejvíce negativní kurzotvornou zprávou byl útok na soukromá data uživatelů stránky eBay.com. V návaznosti na tuto událost firma zavedla dvojitý systém ověřování identity a to spolu s poškozenou důvěrou pravděpodobně vedlo k poklesu aktivity uživatelů.
Google Panda je nový systém řazení výsledků ve vyhledávači Google. Byl implementován v průběhu 2Q a podle praktických zkušeností vypadá, že tento nový algoritmus znevýhodňuje odkazy na eBay.com, tedy posouvá je více dolů v pořadí relevance dotazů. Ačkoli je faktem, že z tohoto kanálu přichází na eBay.com pouze 11 % uživatelů, i tak to není pro eBay pozitivní zpráva.
Z analýzy ChannelAdvisor vyplývá, že objem prodaného zboží přes eBay ve 2Q klesl z meziročního růstu o 15 % na 13 %. Analýza comScore zase ukazuje, že celkový objem nákupů přes internet zpomalil tempo meziročního růstu z 12 % v 1Q na 11 % ve 2Q. V tom má značný podíl právě eBay.
Nepříznivou zprávou byl i nečekaný odchod CEO firmy PayPal ze začátku června. David Marcus přestoupil do Facebooku navzdory tomu, že za dva roky práce ve funkci šéfa PayPalu rozdělal několik projektů, které by měly vést v roce 2015 k tržbám 10 miliard USD (vs. 6,4 mld. Za poslední 4 kvartály). Tento cíl byl potvrzen i v době odchodu pana Marcuse. Management tím chtěl dát najevo, že PayPal i pod novým vedením bude pokračovat v rozběhnutých projektech.
Aby se udržel růstový trend akcie z posledního měsíce, management musí rozptýlit pochybnosti o dlouhodobém dopadu těchto negativních událostí na hospodaření. Krátkodobý negativní dopad by už měl být v aktuální ceně akcie započítaný.
Celá predikce ke stažení zde