Management navýšil celoroční výhled cloudových tržeb o 5 % z 0,95 – 1,0 miliard EUR na 1,0 – 1,05 miliardy EUR. K tomuto kroku dospěl poté, co se do účetnictví začal promítat přínos nedávné akvizice firmy Fieldglass. Sice cloudové tržby tvoří jen minoritní podíl tržeb SAPu (cca 5 %), i tak ale informace o této divize jsou zcela zásadní pro vývoj ceny akcie. Tržby této divize ve 2Q vzrostly meziročně o 32 % na 242 milionů EUR, což je mírně nad odhady 238,4 milionů.
Na trhu se softwarem se v posledních letech výrazně změnila situace a SAP se snaží konkurovat firmám Salesforce a Workday v cloudovém businessu, ve kterém vidí většina odborníků budoucnost podnikových softwarů. Proto jsou informace o cloudu pro SAP aktuálně tak důležité.
Celkové tržby společnosti dosáhly 4,15 miliardy EUR při očekávání 4,17 miliardy. Důležitější je detailnější pohled na tržby, které se týkají samotného softwaru. Ty dosáhly meziročního růstu o 4 % na 3,48 miliardy dolarů při očekávání 3,45 miliardy. Také důležitý ukazatel tržeb z prodeje nových licencí ve 2Q sice mírně předčil očekávání trhů, to ale nemění nic na tom, že tato čísla lze hodnotit jako neutrální a bez výraznějších odchylek. A proto jediným (pozitivním) překvapením byly informace o cloudu.
Management také oznámil, že zakázky cloudových služeb začaly výrazně narůstat až v květnu a červnu, celková čísla za kvartál jsou tedy negativně ovlivněna dubnem, který byl slabý. I to je pro investory impuls věřit, že 3Q může být ještě lepším kvartálem než 2Q bez ohledu na to, že management se ke 3Q nevyjadřoval.
Ožehavým tématem při výsledcích byl patentový spor s firmou Versata Software. Kvůli tomuto sporu musel SAP vytvořit rezervu ve výši 289 milionů EUR, což se negativně promítlo do provozního hospodářského výsledku.
Celkově výsledky hodnotíme jako pozitivní s tím, že je v příštích měsících nutné, aby si SAP zachoval vysoké tempo růstu cloudové divize. To se vzhledem k několika nedávným akvizicím jeví jako realistické, nicméně je třeba upozornit na to, že v cloudových službách je obrovská konkurence.
Celá flash analýza ke stažení
zde



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
