Celkově bylo za druhý kvartál letošního roku prodáno 628,9 tisíc vozů, což znamená 4% meziroční nárůst. Nejvýraznější zlepšení v tomto ohledu zaznamenal segment Mercedes-Benz Vans, kde se prodeje navýšily o 9 % y/y na 76 tisíc. Prodeje však rostly napříč celou skupinou Daimler a co je nejdůležitější, tak i v klíčovém segmentu Mercedes-Benz Cars (+3 % y/y na 418,7 tisíc).
Nejvýznamnějším trhem Daimleru nadále zůstávají Spojené státy, kde se za 2Q 2014 zvýšily prodeje o 7 % y/y na rekordních 81,9 tisíc vozů. V západní Evropě (bez Německa) prodeje spíše stagnovaly, když zde svého nového majitele našlo 98,7 tisíc vozů oproti 98,5 tisícům v loňském 2Q. Z velkých trhů stojí za pozornost ještě vývoj v Německu, kde prodeje klesly o 8 % y/y na 73,2 tisíce vozů a v Číně, kde Daimler naopak rostl o 12 % y/y na 68,1 tisíc.
S růstem prodaného objemu vozů souvisí i růst celkových výnosů. Průmyslová divize vykázala nárůst o 6 % y/y na 27,7 mld. EUR, přičemž výnosy z poskytování finančních služeb se zvýšily o takřka 8 % na 3,8 mld. EUR. Vzhledem k očekávaným celkovým výnosům na úrovni 31,8 mld. EUR jsme se zde nedočkali žádného výraznějšího překvapení.
Již ve včera zveřejněné predikci jsme upozorňovali, že velká pozornost investorů bude směřovat na údaje o dosažených maržích v segmentu Mercedes-Benz Cars. Jde totiž o klíčový údaj ovlivňující ziskovost celé skupiny, jehož postupné zlepšování je navíc jedním z hlavních bodů letošního celoročního výhledu managementu. Za 2Q bylo opravdu dosaženo vyšších provozních marží, a sice 7,9 % oproti 7 % v 1Q. Jde dokonce o 0,3 pb silnější úroveň než předpovídal konsensus analytických odhadů. Vyšší než očekávané marže stojí za silnějším než odhadovaným provozním ziskem očištěným o jednorázové položky (2,46 mld. EUR, odhad 2,38 mld. EUR).
Vývoj segmentu Mercedes-Benz Cars znamená nejsilnější pozitivní překvapení u dnes zveřejněných výsledků. Příznivá data však dodal i segment Daimler Trucks. Vzhledem k problémům na trhu v Jižní Americe a východní Evropě se očekával pokles EBIT o 6,5 % y/y na 406 mil. EUR. Realitou však je díky příznivému vývoji v regionu NAFTA a přísnému řízení nákladů růst o 4,8 % y/y na 455 mil. EUR.
V rámci svého výhledu pro zbytek letošního roku management Daimleru nadále předpokládá pokračování trendu silného růstu výnosů i provozního zisku. Nejvýraznějším katalyzátorem pozitivního vývoje přitom mají být prodeje v Číně a Severní Americe, kde firma plánuje růst nad průměrem celého trhu.
Kompletní analýza ke stažení zde. (490,17 KB)