Celkové pozitivní vyznění výsledků souvisí zejména s velmi dobrou výkonností divize expresní přepravy a přepravy balíků v Německu, ale také s výkonností DHL v Asii a odhodláním managementu transformovat firmu tak, aby byla schopna čelit vysoké konkurenci a upevnit vedoucí pozici na trhu.
Deutsche Post těží z rostoucí poptávky po dražších expresních službách zejména v asijských zemích, kde jejich dceřiná firma DHL drží dominantní pozici. Divize expresní přepravy rostla meziročně o 8,2 % a dosáhla rekordní marže 10,7 %. Dvouciferný růst firma dosáhla na všech trzích kromě Evropy. Zklamáním byly výsledky divize globální přepravy balíků pod hlavičkou DHL. Růst této divize zaostal za očekáváním, když objemy letecké přepravy vzrostly o 1,0 % a lodní dopravy o 5,2 %. To je výrazně nižší růst než u konkurenčních firem (Fedex, Kuehne & Nagel International). I na základě výsledků za 2Q komentuje management globální prostředí jako velmi konkurenční s tlakem na cenu. Proto byl snížen výhled provozního zisku na letošní roku této divize o 100 milionů EUR.
Management potvrdil výhled provozního zisku na letošní rok ve výši 3,1 miliardy EUR při tržním očekávání 3,02 miliardy. Na příští rok byly výhledy změněny na popisný cíl „EBIT významně vyšší než v roce 2014“ a nově byly zveřejněny cíle na rok 2016. Původní predikce na rok 2015 zněla výši 3,45 miliardy EUR. V roce 2016 by měl provozní zisk dosáhnout 3,4 – 3,7 miliardy EUR, což je také v souladu s očekáváním. Důvod zrušení cílů na příští rok jsou významné plánované investice do technologií, které by měly pomoci zlepšit konkurenční pozici Deutsche Post na trhu globální přepravy balíků.
Pro zvýšení konkurenceschopnosti plánuje management zbavit se některých nízkomaržových kontraktů v divizi supply chain a zaměřit se naopak na vysokomaržové služby a perspektivní regiony (zejména Asie). Náklady související s touto transformací firmy management nezveřejnil.
Celá flash analýza ke stažení zde