Poskytovatel venkovní reklamy BigBoard včera zveřejnil výsledky za 1. polovinu roku. Tržby poklesly meziročně o 9 % na 411,5 mil. Kč, což z největší části přičítáme návratu některých inzerentů k televizní reklamě po změně cenové politiky TV Nova. Provozní zisk vykázal výraznější pokles o 30 % na 48,8 mil. Kč. Zde se vedle poklesu tržeb projevily i nižší ostatní výnosy (vloni firma pořádala výstavu Alfonse Muchy) a účetní ztráta z prodeje majetku. Finanční náklady klesly díky snížení zadlužení, nicméně i tak byl čistý zisk záporný kvůli poklesu provozního zisku. Meziroční srovnání není podle nás u čistého zisku relevantní, jelikož vloni firma realizovala vrácení daně ve výši 16 mil. Kč, což tehdy čistému zisku výrazně pomohlo.
Čistá ztráta není z našeho pohledu u výsledků zásadní, jelikož významnou nákladovou položkou jsou odpisy, které odrážejí již realizované výdaje, které se nyní neopakují. Naopak za podstatnější považujeme volné cash flow, které dosáhlo 50 mil. Kč a z pohledu celého roku je napřed vůči našemu očekávání (za celý rok 85 mil. Kč). Výsledky tak celkově považujeme za neutrální.
V pololetní zprávě firma uvedla, že nyní vyhodnocuje dopady nové vyhlášky hl. města Prahy, která zakazuje billboardy nad 6 metrů čtverečních v zastavěných zónách. Společnost neuvedla odhad, jak by se regulace mohla projevit do hospodaření, nicméně uvedla, že může být zásadní. Nadále neočekáváme, že by regulace ohrozila splacení kupónů či jistiny dluhopisů 2017.
IFRS, mil. Kč |
1H14 |
r/r |
1H13 |
Tržby |
411,5 |
-9% |
450,7 |
Provozní výsledek |
48,8 |
-30% |
69,8 |
Finanční výsledek |
50,7 |
-8% |
55,2 |
Čistý zisk |
-3,8 |
n,m, |
40,3 |
Zdroj: BigBoard, J&T Banka |