Tržby sice dosáhly pololetních maxim 236 milionů EUR, jenže tempo růstu ve 2Q fiskálního roku 2014/2015 výrazně zpomalilo. V 1. čtvrtletí rostly tržby tempem 6,1 %, ve 2. čtvrtletí zpomalily na slabých 0,8 %. Na pololetní bázi činí meziroční růst 3,4 %. Pokud firma plánovala roční růst ve vyšších jednociferných procentech, pak po 2Q musí své cíle revidovat pouze na jednociferný růst.
Nejvíce rostly divize letectví a motory, klesla naopak divize výroby interiérů letadel. Tržby za produkty meziročně rostly o 15,9 %, o 50 % ale klesly tržby za výzkum (některé firmy včetně Boeingu a Airbusu si u FACC někdy objednávají pouze výzkumné služby, nikoli samotné produkty). Co se produktů týče, zvedl se odbyt dílů pro výrobu letadel typu Airbus A321, Airbus A350 XWB, Boeing 787 nebo Boeing 737. Tržby za výzkum by měly opět akcelerovat ve 4Q.
Celková zpráva o výsledcích za první pololetí fiskálního roku 2014/2015 byla velmi podobná té za první čtvrtletí, aniž by byly detailně popsány příčiny slabé výkonnosti ve 2Q. Ano, firma má rozjeto mnoho projektů teprve ve fázi vývoje, to ale měla i v 1Q. Na 2. polovinu fiskálního roku plánuje management růst objemů i tržeb z důvodu náběhu sériové produkce u některých probíhajících projektů.
Co se obecně leteckého trhu týče, situace oproti 1Q se podle managementu nezměnila. Poptávka po nových a efektivních (= lehkých) letadlech je stále vysoká. Také nové objednávky se vyvíjí dobře zejména od Airbusu (model Airbus A320).
Do optimističtější roviny vrhá ne příliš dobré výsledky za 2Q navýšení výrobní i lidské kapacity v průběhu prvního fiskálního pololetí. Na rozšíření výrobních prostor padlo za první pololetí 35 milionů EUR, což by mělo umožnit růst produkce dvouciferným tempem. Počet zaměstnanců se meziročně zvýšil o 628 na 3169 (+20 %). Také program na snižování nákladů je stále implementován a měl by v příštích dvou čtvrtletích přinést výrazné úspory.
Celá flash analýza ke stažení zde (415,48 KB)