Nyní to však ještě není možné vzhledem k tomu, že ji plně ovládá koncern Fiat Chrysler. Už v prvním pololetí letošního roku by ale mělo dojít k vyčlenění Ferrari ze struktury italsko-americké automobilky a k jejímu samostatnému obchodování na burze.
V rámci IPO bude nabídnuto 10 % z veškerých akcií Ferrari, což není mnoho a již nyní je poměrně jasné, že zájem investorů bude o tak atraktivní aktivum obrovský. Z toho vyplývá poměrně vysoká pravděpodobnost, že se na běžného menšího akcionáře nemusí dostat a ten tak bude muset vyčkat až na začátek obchodování s těmito akciemi na burze. Tam by měla být likvidita dostatečná, nicméně cena, za kterou se zde budou akcie Ferrari obchodovat, může být již mnohem vyšší. Jak z toho ven?
Je pravdou, že na IPO uvolní Fiat Chrysler jen zlomek z vlastněných akcií Ferrari, nicméně svůj zbylý 80% podíl následně rozdělí mezi své vlastní akcionáře. Nabízí se tak poměrně jasná úvaha, stát se ještě před samotným IPO akcionářem celé skupiny Fiat Chrysler, kde má investor jistotu, že akcie Ferrari získá. Nevýhodou a rizikem je samozřejmě to, že se krátkodobě otevírá spekulativní pozice vůči celému koncernu. Investor tedy bude dočasně vystaven pohybu cen akcií Fiat Chrysler, na čemž může vydělat či prodělat.
I toto riziko však bude velmi úzce spjato se zájmem investorů o Ferrari. Pokud se vyplní vize CEO Sergia Marchionneho a trh vyčleněnou automobilku ocení na 10 mld. EUR či více, mělo by dojít i k růstu akcií Fiat Chrysler. Prozatím jsou totiž akcie celé automobilky obchodovány s poměrně značným diskontem vůči sektoru, přičemž tržní kapitalizace firmy je jen necelých 14 mld. EUR.
Autor příspěvku je analytikem společnosti Cyrrus



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
