K tak divoké reakci přispělo několik faktorů. Ten nejvýznamnější nesouvisí s hospodařením jako takovým, jako spíše s vývojem ceny akcie v předchozích měsících. Cena akcie za posledních 12 měsíců vzrostla o 35 %, proto tedy nenaplnění všech očekávání při výsledcích logicky vedlo k výprodejům.
Právě očekávání ale nebyla nijak vysoká. To hlavní, co investoři chtěli, byla jasná strategie společnosti v cloudových službách. Microsoft se totiž postupem času přeorientovává z tradičních licenčních služeb na služby cloudové, kde by se měl zaměřit zejména na chytré telefony. To jasně deklarují a investoři o tom vědí. Jenže ve finančních výkazech se toho příliš mnoho nemohou dočíst, neboť management „mlží“. A to investoři nemají rádi.
Zklamáním byly tržby v Japonsku, které trpí vyšší spotřební daní zavedenou v průběhu roku 2014, tedy nižší poptávkou. Microsoft také mírně snížil výhled hospodaření v letošním roce pro Rusko, Čínu a Japonsko. Negativní dopad na hospodaření má také posilující americký dolar. Ten ubral z tržeb přibližně 4 %.
Jenže 10 % pokles těmto negativním zprávám rozhodně neodpovídá. Investoři všechny tyto menší zprávy spojili dohromady, podívali se na graf a z tohoto koktejlu vyšla reakce -10 %. Podle mého názoru je to reakce adekvátní zejména s ohledem na růstový trend akcie z posledních měsíců, nicméně výsledky za 4Q by neměly být impulsem pro změnu růstového trendu.
Autor komentáře je analytikem společnosti Cyrrus



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
