VIG reportovala za celý rok 2014 hrubé předepsané pojistné v objemu 9 146 mil. EUR (-1 %), což je pod naší projekcí (9 203 mil. EUR). Bez vlivu měnových kurzů a plánovanému omezení pojistného v Polsku (v rámci programu STEP) by pojistné meziročně vzrostlo o 2,9 %. Nižší pojistné oproti očekávání je kompenzováno nižšími náklady na pojistná plnění (-4 % r/r na 6 920 mil. EUR). Výnosy z investic zahrnují odpisy expozice vůči HETA (dříve Hypo Alpe Adria) ve výši 79 mil. EUR. Z toho ve 4Q VIG odepsala přibližně 52 mil. EUR, přičemž naše odhady počítaly jen s 25 mil. EUR. To je pak hlavní důvod, proč zisk před zdaněním (+46 % r/r na 518 mil. EUR) a čistý zisk (+57 % r/r na 367 mil. EUR) jsou pod naším očekáváním.
Bez překvapení je návrh dividendy ve výši 1,4 EUR na akcii (3,3% hrubý dividendový výnos). Výhled pro tento rok je jako obvykle spíše obecný. Společnost chce růst rychleji než celý trh, optimalizovat a zvýšit ziskovost segmentu neživotního pojištění a dosáhnout návratnosti vlastního kapitálu 100 – 150 b.b. nad náklady kapitálu (v 2014 přibližně 7,5 %). Díky přetrvávajícímu prostředí nízkých úrokových sazeb společnost očekává v tomto roce pokles výnosů z investic.
Celkově jsou pro nás výsledky lehkým zklamáním kvůli nižšímu pojistnému a výhledu na pokles finančního výsledku. Vzhledem k nedávnému růstu akcií, které se pohybují poblíž 6letých maxim, očekáváme v reakci na výsledky mírnou korekci směrem dolů.
|
v mil. EUR |
2014 |
2013 |
r/r |
J&T |
Konsensus |
|
Hrubé předepsané pojistné |
9 146 |
9 219 |
-1% |
9 203 |
- |
|
Výnosy z investic |
1 117 |
1 219 |
-9% |
1 141 |
- |
|
Náklady na pojistná plnění |
-6 920 |
-7 211 |
-4% |
-7 084 |
- |
|
Provozní náklady |
-1 875 |
-1 866 |
1% |
-1 859 |
- |
|
Zisk před zdaněním |
518 |
355 |
46% |
537 |
556 |
|
Čistý zisk bez minorit |
367 |
235 |
57% |
399 |
423 |
|
Zdroj: J&T Banka, VIG |



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
