Provozní zisk poklesl v meziročním srovnání o necelých 9 %, což bylo dáno nižšími realizovanými maržemi v segmentech mimo Mercedes-Benz Cars. Tam se naopak marže navýšily na 8,3 % z předchozích 7,5 %. Silnější výkonnost tohoto pro firmu klíčového segmentu také stála za tím, že celkový provozní zisk poklesl pouze o výše zmíněných 9 % a ne až o 18 % tak, jak očekával trh.
Akcie na zveřejněná data prakticky nereagovala. Obchodní den uzavřela pouze s 0,1% ziskem.
Predikce výsledů za 1Q 2015
Společnost již zveřejnila své výsledky prodejů segmentu Mercedes-Benz Cars za 1Q, z čehož si můžeme udělat snáze obrázek i o celkovém vývoji hospodaření za uplynulý kvartál. Prodeje osobních vozů tohoto segmentu totiž tvoří kolem dvou třetin veškerých prodejů. Celkem se podařilo prodat 458,3 tisíce vozů, což znamená meziroční nárůst o 15,2 %. Největší nárůst poptávky byl zaznamenán na již znovu rostoucím trhu Evropy, konkrétně zde došlo k navýšení o 18,6 % y/y na 209,4 tisíce vozů. Prodeje však rostly i na dalších klíčových trzích, jako je USA a Čína. V USA se v meziročním srovnání prodalo o 6,6 % více vozů, v absolutní hodnotě tedy 79,8 tisíce a v Číně se poptávka zvýšila o 15,3 % y/y na 82,6 tis.
Prodejně tedy šlo o velmi úspěšný kvartál, který byl navíc v březnu zakončen nejvyššími měsíčními prodeji v celé historii firmy. Prozatím se tak daří naplňovat celoroční cíl počítající s „výrazným nárůstem prodejů“. Ten by měl zajistit program Mercedes-Benz 2020, v rámci něhož by mělo být dále omlazováno modelové portfolio.
Vedle navýšení samotných prodejů se počítá i s průběžným posilováním ziskových marží, a to napříč všemi divizemi. U Mercedes-Benz Cars je ve střednědobém horizontu kalkulováno s „výrazným růstem“ provozního zisku při zvýšení marží z loňských 8,1 % až k 10 %. Celkové provozní marže by se měly zvýšit na 9 %
Výsledky za 1Q budou pravděpodobně velmi silné, přičemž nejzajímavější bude stav provozních marží a možný komentář managementu k aktuálnímu vývoji na klíčových trzích, jako je západní Evropa, Čína a USA.
Kompletní predikce ke stažení
zde. (412,33 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
