Provozní zisk poklesl v meziročním srovnání o necelých 9 %, což bylo dáno nižšími realizovanými maržemi v segmentech mimo Mercedes-Benz Cars. Tam se naopak marže navýšily na 8,3 % z předchozích 7,5 %. Silnější výkonnost tohoto pro firmu klíčového segmentu také stála za tím, že celkový provozní zisk poklesl pouze o výše zmíněných 9 % a ne až o 18 % tak, jak očekával trh.
Akcie na zveřejněná data prakticky nereagovala. Obchodní den uzavřela pouze s 0,1% ziskem.
Predikce výsledů za 1Q 2015
Společnost již zveřejnila své výsledky prodejů segmentu Mercedes-Benz Cars za 1Q, z čehož si můžeme udělat snáze obrázek i o celkovém vývoji hospodaření za uplynulý kvartál. Prodeje osobních vozů tohoto segmentu totiž tvoří kolem dvou třetin veškerých prodejů. Celkem se podařilo prodat 458,3 tisíce vozů, což znamená meziroční nárůst o 15,2 %. Největší nárůst poptávky byl zaznamenán na již znovu rostoucím trhu Evropy, konkrétně zde došlo k navýšení o 18,6 % y/y na 209,4 tisíce vozů. Prodeje však rostly i na dalších klíčových trzích, jako je USA a Čína. V USA se v meziročním srovnání prodalo o 6,6 % více vozů, v absolutní hodnotě tedy 79,8 tisíce a v Číně se poptávka zvýšila o 15,3 % y/y na 82,6 tis.
Prodejně tedy šlo o velmi úspěšný kvartál, který byl navíc v březnu zakončen nejvyššími měsíčními prodeji v celé historii firmy. Prozatím se tak daří naplňovat celoroční cíl počítající s „výrazným nárůstem prodejů“. Ten by měl zajistit program Mercedes-Benz 2020, v rámci něhož by mělo být dále omlazováno modelové portfolio.
Vedle navýšení samotných prodejů se počítá i s průběžným posilováním ziskových marží, a to napříč všemi divizemi. U Mercedes-Benz Cars je ve střednědobém horizontu kalkulováno s „výrazným růstem“ provozního zisku při zvýšení marží z loňských 8,1 % až k 10 %. Celkové provozní marže by se měly zvýšit na 9 %
Výsledky za 1Q budou pravděpodobně velmi silné, přičemž nejzajímavější bude stav provozních marží a možný komentář managementu k aktuálnímu vývoji na klíčových trzích, jako je západní Evropa, Čína a USA.
Kompletní predikce ke stažení zde. (412,33 KB)