Samotná čísla však nebyla vyloženě negativní. Firmě se podařilo vrátit se v Evropě zpět do zisku, zlepšení bylo zaznamenáno už i na problematickém trhu Jižní Ameriky a výhled na letošní rok se nesl spíše v optimistickém duchu. Za nepříznivý by se dal označit vývoj v regionu NAFTA, kde zisky nerostly odhadovaným tempem, což ovšem bylo dáno jednorázovými vlivy v podobě růstu nákladů spojených s uvedením nových modelů na trh a také náklady na svolání vadných vozů k opravě.
Ve svém výhledu pro celý letošní rok počítá management s mírným růstem výnosů oproti loňským 96 mld. EUR při stagnaci ziskových marží. Ty by se tak měly nadále pohybovat v pásmu 3,8 % - 4,2 %. Již nyní je zřejmé, že cíle, a to zejména co se týče tržeb, budou výrazněji podpořeny měnovými vlivy vzhledem k tomu, že vedení ve svých predikcích počítalo s průměrnou úrovní eurodolaru na 1,2, kdežto od začátku letošního roku se tento měnový pár obchodoval v průměru za 1,1. Pro firmu, která generuje více než 50 % svých tržeb i zisků v USD a následně je přeúčtovává do EUR, jde o vítanou podporu. Na druhou stranu se zvyšují konkurenční tlaky a zejména pak v Asii je cítit volání po snížení cen, které některé automobilky již vyslyšely. FCA bude pravděpodobně jejich krok v zájmu udržení tržního podílu následovat, což oslabí marže.
Střednědobý cíl automobilky počítá s růstem prodejů o více než 50 % na 7 mil. ročně, a to do konce roku 2018. Tohoto ambiciózního plánu by mělo být dosaženo za pomocí omlazení modelového portfolia značek Alfa Romeo, Jeep a Maserati, což si dle odhadů vedení vyžádá až 48 mld. EUR. Finanční prostředky by měla automobilka získat mimo jiné i přes IPO části Ferrari, které by se mělo uskutečnit ve 2Q 2015.
Vzhledem k tomu, že akcie jen od začátku roku posílila na milánské burze o více než 50 %, bude muset vedení představit velmi solidní čísla spolu s přívětivým komentářem ohledně očekávaného budoucího vývoje, aby se titul na tak vysokých úrovních udržel. Velkým tématem je přitom kromě samotných prodejů na významných trzích a zde dosahovaných marží i to, jak se v současnosti na výsledcích projevuje slabší než očekávané euro. Ostře sledované budou také jakékoliv výroky ohledně IPO Ferrari či možné spolupráce s další automobilkou.
Kompletní predikce ke stažení
zde. (417,05 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
