Hlavní podíl na robustních výnosech mají rekordní prodeje, zejména pak v segmentu Mercedes-Benz Cars, kde se poptávka zvýšila o 18 % y/y na 459,7 tisíce vozů. Tahouny v tomto segmentu byly všechny klíčové trhy automobilky, a sice západní Evropa (bez Německa; +19 % y/y na 111 tis.), USA (+14 % y/y na 88 tis.) a také Čína (+24 % y/y na 87 tis.)
V segmentu Daimler Trucks došlo k navýšení prodejů o 4 % y/y na 112 tis., což znamená mírné zrychlení oproti jednoprocentnímu růstu během čtvrtého a třetího kvartálu loňského roku. Vývoj na jednotlivých trzích byl přitom smíšený. V USA došlo k citelnému nárůstu prodejů, konkrétně o 18 % y/y na 41 tis., přičemž ostatní velké trhy jako západní Evropa či Asie zaznamenaly spíše poklesy (-2 % y/y na 12 tis., resp. -8 % y/y na 37 tis.). Celkový vývoj v tomto segmentu se tak příliš nemění oproti předchozím kvartálům.
Výrazný nárůst prodejů a z toho vyplývajících výnosů se projevil i na provozním zisku, který byl navíc podpořen navýšením marží. Celkový EBIT se zvýšil o 63 % y/y na 2,9 mld. EUR při meziročním růstu průměrných marží o 2,5 procentních bodů na 8,5 %. I zde má hlavní zásluhu na tomto pozitivním vývoji klíčový segment Mercedes-Benz Cars, který je zodpovědný za takřka dvě třetiny provozního zisku a kde bylo zaznamenáno největší navýšení marží. Konkrétně šlo o růst na 9,4 % z loňských 7 %. Managementu se tak již takřka podařilo naplnit svůj střednědobý cíl počítající s navýšením provozních marží v tomto segmentu až na 10 %. Jediným segmentem, kde došlo k poklesu provozního zisku, byl Daimler Buses (-36 % y/y na 34 mil. EUR). Tento pokles byl způsoben zejména nepříznivou ekonomickou situací v Brazílii, nicméně mu vzhledem k jeho zanedbatelném vlivu na celou skupinu nepřikládáme přílišnou váhu.
Velmi silné výsledky vedou management k potvrzení celoročních cílů, v rámci nichž by mělo dojít k výraznému růstu prodejů, výnosů i provozních zisků. Dle CFO budou dále pokračovat práce na postupném navyšování marží, přičemž zejména v segmentu Daimler Trucks je v tomto ohledu ještě co dohánět. Současné provozní marže na 5,6 % jsou ještě poměrně vzdáleny cílovaným 8 %.
Celkově hodnotíme dnes představené výsledky jako příznivé, čemuž odpovídala i úvodní až 3% pozitivní reakce ceny akcie. Automobilka má díky omlazenému produktovému portfoliu a dobré pozici na hlavních trzích velmi dobře našlápnuto ke splnění svých letošních ambiciózních cílů.
Kompletní flash analýza ke stažení
zde. (414,68 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
