Provozovatel venkovní reklamy BigBoard zveřejnil hosp. výsledky za loňský rok. Tržby meziročně klesly o 4 %, což reflektovalo vývoj trhu i postupné odstraňování některých nosičů od rychlostních komunikací. Firmě se podařilo snížit provozní náklady, nicméně ziskovost zatížily právní služby spojené se změnou Pražských stavebních předpisů loni a také absence mimořádných výnosů, jako byla výstava A. Muchy pořádaná v r. 2013. Zisk před odpisy EBITDA tak klesl o 15 % na 207 mil. Kč. Výsledky jsou mírně horší než naše očekávání na tržbách (oček. 904 mil.), ale naopak mírně lepší na EBITDA (oček. 202). Firma vykázala čistou ztrátu -16,9 mil. Kč, nicméně ta vzniká dílem kvůli účetním odpisům, a nemá tak přímou souvislost s cash flow.
Volné cash flow činilo za r. 2014 62 mil. Kč a potvrzuje dobrou cashovou výkonnost firmy. Firma rovněž splnila kovenanty na dluhopisy 2017.
Management ve zprávě uvedl, že letos je cílem vrátit hospodaření na úroveň r. 2013. Domníváme se, že by mohlo dojít ke zlepšení především díky nižším mimořádným nákladům na právní služby. Výsledky byly v souladu s naším očekáváním, přičemž za klíčovou považujeme pokračující cashovou výkonnost.
IFRS, mil. Kč |
2014 |
r/r |
2013 |
Tržby |
897.3 |
-4% |
931.6 |
EBITDA |
206.8 |
-15% |
244.2 |
Provozní výsledek |
103.7 |
-28% |
145.0 |
Finanční výsledek |
-105.4 |
n.m. |
-109.0 |
Čistý zisk |
-16.9 |
n.m. |
22.0 |
Zdroj: BigBoard, J&T Banka |