Erste Group reportovala za 1Q čistý zisk ve výši 226 mil. EUR, což je více než očekával trh (196 mil. EUR). Rozdíl je výhradně kvůli nižším opravným položkám, na provozní úrovni byly výsledky v souladu s odhady. Úrokové výnosy poklesly o 2 % r/r v důsledku přetrvávajících nízkých úrokových sazeb a nižších objemů úvěrů v Rumunsku a Maďarsku. Výnosy z poplatků a provizí naopak o 2 % vzrostly díky lepšímu výsledku v oblasti asset managementu a nárůstu platebních transakcí. Celkové provozní výnosy tak zůstaly beze změny, což spolu s poklesem provozních nákladů (-2 % r/r) vedlo k růstu provozního zisku o 2 % na 741 mil. EUR. K výraznému poklesu opravných položek přispěl mimo jiné poměrně významný pokles podílu nesplácených úvěrů na 8,1 % (z 8,5 %). Ostatní výnosy a náklady (+16 % r/r na 143 mil. Kč) zahrnují mimo jiné platbu za celý rok do fondu na záchranu bank (Bank resolution fund) ve výši 55 mil. EUR a bankovní daně ve výši 92 mil. EUR.
Kapitálová přiměřenost Tier 1 mírně poklesla na 10,5 %. Ohledně výhledu pro tento rok management zopakoval, že očekává nízký jednociferný růst úvěrů a pokles provozního zisku o přibližně 5 %. Rizikové náklady by měly dosáhnout 1 – 1,2 mld. EUR.
Celkově vnímáme výsledky mírně pozitivně. Provozní úroveň včetně výhledu jsou bez překvapení, pozitivní je pak pro nás pokles nesplácených úvěrů a výhled rizikových nákladů, které by měly být nižší, než jsme doposud očekávali.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
1Q15 |
1Q14 |
r/r |
J&T |
Kons. |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 099 |
1 124 |
-2% |
1 109 |
1 099 |
|
Poplatky a provize |
461 |
452 |
2% |
463 |
466 |
|
Ostatní výnosy |
130 |
115 |
13% |
125 |
125 |
|
Celkové provozní výnosy |
1 689 |
1 691 |
0% |
1 697 |
1 690 |
|
Celkové provozní náklady |
-948 |
-963 |
-2% |
-951 |
-944 |
|
Provozní zisk |
741 |
727 |
2% |
746 |
744 |
|
Opravné položky |
183 |
-364 |
-50% |
-218 |
-218 |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-143 |
-123 |
16% |
-175 |
-165 |
|
Čistý zisk |
226 |
103 |
119% |
191 |
196 |
Zdroj: EG, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
