Společnost NWR oznámí výsledky za 1Q15 zítra ráno. Očekáváme meziroční pokles a úbytek hotovosti. Za poklesem tržeb (-20,7 % r/r) vidíme hlavně nižší produkci. Těžba uhlí klesla v 1Q15 meziročně o 20,1 %. Odhadujeme, že NWR dále klesnou provozní náklady, ale vzhledem k nižší těžbě vzrostou jednotkové náklady. Podle našich odhadů by měly vzrůst na téměř 73 EUR/t (67 EUR/t v 2014). EBITDA bude 1Q15 záporná kvůli nižší těžbě a cenám. Odhadujeme, že v 1Q15 klesla hotovostní pozice NWR o cca 25 mil. EUR (hotovost +128 mil. EUR na konci 2014).
Očekáváme, navzdory mírně nižšímu tempu v 1Q15, že management potvrdí celoroční cíl těžby 7,5-8,0mt, jednotkové náklady na úrovni 65 EUR/t a CAPEX 30-40 mil. EUR.
|
tis. EUR |
J&T e1Q15 |
1Q14 |
r/r |
|
Tržby |
136 807 |
172 535 |
-20,7% |
|
EBITDA |
-13 599 |
9 858 |
-238,0% |
|
marže |
-9,9% |
5,7% |
-15,7pb |
|
EBIT |
-25 628 |
-10 278 |
149,4% |
|
marže |
-18,7% |
-6,0% |
-12,8pb |
|
Č. zisk |
-34 628 |
-26 664 |
29,9% |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
