Předpokládáme, že po výrobní stránce šlo o další úspěšný kvartál, který nebyl narušen žádnými delšími výpadky v produkci. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí by mělo dojít k růstu objemu produkce o odhadovaných 2,5 % y/y na 25,5 tis. tun textilií. Egyptská výrobní linka byla uvedena do plného provozu už v prvním čtvrtletí loňského roku, což znamená, že velmi mírný odhadovaný nárůst produkce by měl být dán pouze pokračující optimalizací výroby.
Celkové výnosy by se v meziročním srovnání měly snížit o zhruba 1 % na 58 mil. EUR, za čímž stojí velmi silná srovnávací základna z 1Q 2014, kdy byly hospodářské výsledky jednorázově podpořeny odprodejem části skladových zásob hotových výrobků v českých závodech.
Očekáváme, že se podaří udržet relativně silné marže EBITDA, což by mělo být způsobeno příznivým výrobním mixem i pokračujícím pozitivním vlivem mechanismu přenášení cen. Nemělo by ale jí o tak výraznou ziskovost jako během 4Q, kdy byl efekt poklesu cen polymerů nejcitelnější. Celkově by měla EBITDA obdobně jako výnosy stagnovat poblíž loňských úrovní.
U provozního zisku kalkulujeme s mírným poklesem, konkrétně o 3,1 % y/y na 8,3 mil. EUR, kvůli v meziročním srovnání mírně vyšším odpisům. Zajímavější vývoj bude pravděpodobně patrný až od úrovně zisku před zdaněním, který by měl díky vysokým nerealizovaným kurzovým ziskům vzrůst o více než 69 % y/y na 10,3 mil. EUR.
Předpokládáme, že management potvrdí veškeré své letošní výhledy, které mimo jiné počítají s EBITDA v pásmu 44-48,5 mil. EUR oproti loňským 47,2 mil. EUR, přičemž celková produkce by se měla v meziročním srovnání zvýšit o 1-2 %. K velkým letošním tématům, jako je případné spuštění programu zpětného odkupu akcií či rozšíření egyptské výrobní linky, by rozhodnutí ještě padnout nemělo.
Kompletní predikce ke stažení
zde. (443,21 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
