Velice diskutovaným tématem před vydáním výsledků za 2Q jsou náklady na výrobu modelu 787 Dreamliner. V minulém čtvrtletí náklady na výrobu modelu 787 totiž vzrostly mezičtvrtletně o 3 % na 26,94 mld. USD a nadále tak vytváří mezery v operativním cash flow. Valnou část peněžních prostředků bere i výroba tankovacího letadla pro armádu USA KC-46A, kvůli jehož nákladnějšímu vývoji bude Boeing revidovat výhled zisku za 2015 (to je očekávaná již započítaná událost).
Protože Boeing pravidelně vydává data o nových a zrušených objednávkách svých letadel, nemělo by dojít v souvislosti s novými čísly k výraznějšímu překvapení. Současný stav objednávek Boeingu se rovná výrobní kapacitě na příštích 9-10 let, což svědčí o pozitivním výhledu leteckého sektoru. I přes meziroční pokles objednávek se Boeingu stále daří udržet za zády svého největšího rivala Airbus.
Důležité informace přinese report výsledků i ohledně vývoje cash flow a jeho využití. Nový CEO Dennis Muilenburg se zavázal k pro-investorskému přístupu, což se v minulém roce projevilo ve výplatě 8 mld. USD do rukou investorů v podobě dividend a buybacku. Další čísla o cash flow by měla dodat investorům další pohled na budoucí navýšení výplaty peněz akcionářům.
Vzhledem k technické úrovni akcie Boeing, cílovým cenám a doporučením jsme i navzdory rizikům (787, cash flow) před výsledky spíše optimisté. Akcie Boeing doporučujeme držet.
Kompletní predikce ke stažení
ZDE (383,17 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
