Výnosy meziročně sice mírně klesly o 0,3 %, nicméně pokles provozních nákladů o 19 % měl za následek růst EBITDA o 15,8 % a EBITDA marže na 26,5 % z 22,8 % ve 2Q 2014. Ačkoli EBITDA není plně srovnatelná s touto úrovní zisku u konkurenčních společností, meziroční srovnání u O2 je plně vypovídající o trendech. Čistý zisk vzrostl ve 2Q meziročně o 25 %. Meziroční trendy vnímáme pozitivně a optimistický je podle našeho názoru i výhled do budoucna z několika důvodů:
1) Růst spokojenosti zákazníků – zaměření se na kvalitu, nikoli kvantitu zákazníků.
2) Přísná kontrola nákladů.
3) Expanze vysokorychlostního internetu LTE, což podporuje prodeje nových chytrých telefonů a tím i spotřebu dat.
4) Rychlá expanze O2 TV, která má velkou podporu managementu.
5) Úleva v investicích, které jsou z části přeneseny na CETIN v rámci obchodních kontraktů.
6) Vysoká dividendová kapacita.
Dividendová politika zůstala jako vždy bez konkrétního sdělení. Ovšem při zohlednění hotovosti, investiční náročnosti, očekávaného čistého zisku na úrovni 4,5 – 5 miliard CZK a volného peněžního toku má podle našeho názoru O2 kapacitu na výplatu dividendy ze zisku roku 2015 ve výši 14,5 – 16 CZK, což by odpovídalo dividendovému výnosu přes 10 %. Tuto míru dividendového výnosu považujeme za udržitelnou, pokud k tomu bude manažerská vůle a absence významných investic (například další aukce kmitočtů). Dividendovou politiku bude management komentovat až po uzavření účetnictví celého roku.
Akcii O2 vnímáme po zveřejnění kompletních informací o hospodaření atraktivně jak z hlediska očekávaného vývoje hospodaření, tak zejména z hlediska dividendové kapacity. Vzhledem k tomu, že PPF je finanční investor, by bylo logické, aby tlačil na výplatu dividendy. Po očištění EBITDA je akcie O2 i na současných cenách stále atraktivní i ve srovnání s konkurencí. V reakci na výsledky očekáváme s mírným časovým odstupem potřebným na sestavení oceňovacích modelů růst cílových cen.
Celá analýza ke stažení
ZDE (371,70 KB)



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
