Erste Group reportovala za 2Q čistý zisk v objemu 261 mil. ER, což je více než očekával trh. Úrokové výnosy poklesly o 1 % r/r v důsledku přetrvávajících nízkých úrokových sazeb a nižších objemů úvěrů v Rumunsku a Maďarsku. Výnosy z poplatků a provizí zůstaly meziročně na stejné úrovni. Mírný 1% pokles celkových výnosů spolu s růstem provozních nákladů o 2 % pak vedly k poklesu provozního zisku o 5 % r/r. Podobně jako v 1Q banka reportovala velmi nízkou úroveň opravných položek, k čemuž přispěl další výrazný pokles podílu nesplácených úvěrů na 7,7 % (8,1 % v 1Q). Kapitálová přiměřenost (Tier 1) byla na úrovni 11,6 %.
Ohledně výhledu pro tento rok management zopakoval, že čeká nízký jednociferný růst úvěrů a pokles provozního zisku o přibližně 5 %. Mírně lepší je pak výhled na výši rizikových nákladů (0,9 – 1,1 mld. EUR oproti předchozímu 1 – 1,2 mld. EUR).
Celkově vnímáme výsledky pozitivně. Provozní úroveň je lehce nad naší projekcí, vývoj nesplácených úvěrů a rizikových nákladů je pak také lepší, než jsme očekávali. Provozní zisk za první polovinu roku poklesl o 1,5 % r/r, což dává prozatím managementu dostatečnou rezervu pro splnění celoročního výhledu (pokles o přibližně 5 %). Podle našeho názoru již současná cena akcií, která je na 1,5letých maximech a od začátku roku přidala více jak 40 %, z velké části dobré výsledky hospodaření reflektuje a případná pozitivní reakce by tak neměla být příliš výrazná.
|
Kons., IFRS (mil. EUR) |
2Q 2015 |
2Q 2014 |
r/r |
Oček. J&T |
Konsensus |
|
Čisté úrokové výnosy |
1 113 |
1 120 |
-1% |
1 093 |
1 095 |
|
Poplatky a provize |
456 |
455 |
0% |
460 |
463 |
|
Ostatní výnosy |
141 |
157 |
-10% |
125 |
119 |
|
Provozní výnosy |
1 710 |
1 731 |
-1% |
1 678 |
1 683 |
|
Provozní náklady |
-949 |
-933 |
2% |
-930 |
-941 |
|
Provozní zisk |
762 |
798 |
-5% |
748 |
743 |
|
Opravné položky |
-191 |
-432 |
-56% |
-255 |
-247 |
|
Ostatní náklady a výnosy |
-47 |
-1 152 |
-96% |
-72 |
-63 |
|
Čistý zisk |
261 |
-1 033 |
- |
230 |
238 |
Zdroj: J&T banka, Erste



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
