ČEZ dnes ráno oznámil výsledky za 2Q15. Samotná čísla jsou výrazně lepší na č. zisku (+15,3 %) ve srovnání s očekáváním. ČEZ sice snížil svůj cíl na celoroční EBITDA, nicméně důležitější je, že výhled na č. zisk je beze změn. ČEZ vnímáme jako dividendový titul a právě z č. zisku se vyplácí dividenda.
Tržby jsou za 2Q15 49,9 mld. Kč (+2,8 % r/r) a překonaly odhady o +5,2 %. Co se týká provozních nákladů, tak jsou vyšší než naše očekávání, hlavně nakupované energie. EBITDA je s 16,5 mld. Kč mírně pod tržním očekáváním (-2,9 %), zato č. zisk 7,9 mld. Kč odhady překonal o vysokých 15,3 %.
Vedení ČEZu snížilo cíl na celoroční EBITDA o 2 mld. Kč na 68 mld. Kč. Cíl pro č. zisk je beze změn na 27 mld. Kč. Důvodem snížení cíle EBITDA je odložení spuštění elektrárny Ledvice a delší odstávka jaderné elektrárny Temelín. Důležité ale je, že to jsou skutečnosti, které by se neměly opakovat. Ještě důležitější je, že výhled na č. zisk je zachován. Z čistého zisku se vyplácí dividenda (60-80 %). A protože vnímáme ČEZ jako dividendový titul, je pro nás rozhodující právě č. zisk, který naznačuje dividendu 30-40 Kč na jednu akcii. My počítáme s horní hranicí, tzn. 40 Kč na akcii, tzn. výnos 6,9 %.
Reportovaná EBITDA za 1H15 tvoří 52 % celoročního upraveného cíle a č. zisk 58 % celoročního cíle.
Samotná čísla hodnotíme pozitivně. Snížení cíle na EBITDA je negativní, ale je to z našeho pohledu kvůli jednorázovým událostem. Důležité je, že cíl pro č. zisk se nemění, což naznačuje vysokou dividendu.
|
mil. Kč |
2Q15 |
2Q14 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
Kons. |
rozdíl |
|
Tržby |
49 889 |
48 549 |
2,8% |
47 940 |
4,1% |
47 443 |
5,2% |
|
EBITDA |
16 460 |
18 718 |
-12,1% |
17 338 |
-5,1% |
16 944 |
-2,9% |
|
marže |
33,0% |
38,6% |
-5,6pb |
36,2% |
-3,2pb |
35,7% |
-2,7pb |
|
EBIT |
9 273 |
9 724 |
-4,6% |
10 329 |
-10,2% |
9 552 |
-2,9% |
|
marže |
18,6% |
20,0% |
-1,4pb |
21,5% |
-3,0pb |
20,1% |
-1,5pb |
|
Č. zisk |
7 851 |
7 333 |
7,1% |
7 362 |
6,6% |
6 812 |
15,3% |
Zdroj: ČEZ, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
