Nyní se situace znovu mění a stále více zaznívají hlasy upozorňující na to, že ani v září nemusí dojít k růstu amerických úrokových sazeb. Proč?
K úpravě tržního konsensu došlo prakticky ze dne na den, konkrétně v noci z pondělka na úterý v okamžiku, kdy se čínská centrální banka rozhodla devalvovat měnu. Intervence, jenž se poté ještě několikrát zopakovala má za cíl zvýhodnit čínské zboží na zahraničních trzích a prostřednictvím zvýšeného exportu podpořit růst hrubého domácího produktu země. Toliko alespoň oficiální zdůvodnění. Implikací má však tento krok mnohem více včetně pravděpodobného poklesu cen komodit a útlumu už tak nízké inflace. Zároveň jde o poměrně jasné přiznání problémů čínské ekonomiky, která nejspíše prochází výraznějším než dosud odhadovaným ochlazením.
Čínská ekonomika je druhou nejsilnější na světě a její pokles se projeví i v dalších zemích. Spojené státy jsou přitom s přehledem nejvýznamnějším obchodním partnerem Číny a její problémy pocítí z první ruky. Už v prohlášení po červencovém zasedání měnového výboru Fed, tedy ještě před novinkou v podobě čínské devalvace, převládaly spíše obavy a opatrnost ohledně navýšení sazeb. Nyní, když je na obzoru další hrozba se mi jeví jako ještě mnohem méně pravděpodobné, že by se centrální bankéři k měnovým restrikcím v září odhodlali. Zvláště když vzhledem k očekávanému poklesu cen komodit hrozí další antiinflační tlaky.
Zdroj: Jiří Šimara, analytik společnosti Cyrrus



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
