Philip Morris ČR (PMČR) dnes zveřejnil mimo jiné své pololetní nekonsolidované výsledky (IFRS), které překonaly náš odhad. Díky novému provoznímu modelu provádíme srovnání až od provozního zisku, ale jak jsme očekávali, změna provozního modelu neměla výraznější vliv od této úrovně. Zveřejněný provozní zisk EBIT vykázal 24,3% meziroční růst na 1,7 vs. oček. 1,6 mld. Kč. Důvodem byly všechny segmenty.
Lepší výsledek, než jsme předpokládali, vykázalo Slovensko. Na nekonsolidované bázi 999 vs. oček. 816 mil. Kč na tržbách. Důvodem byl především objemový efekt. V ČR pak byl naopak lepší cenový efekt, než jsme projektovali (objem v souladu s projekcí), což se projevilo na tržbách, které byly o 90 mil. Kč vyšší než projekce. Provozní zisk z „výrobní služby“ (dříve ostatní export) dosáhl 197 vs. oček. 166 mil. Kč.
Celkově tedy lepší čísla ve všech segmentech, než jsme očekávali, znamenají čistý nekonsolidovaný zisk 1,4 vs. oček. 1,3 mld. Kč. Anualizovaně na akcii to pak znamená 1 000 Kč/akcii vs. oček. 916 Kč. Celkově hodnotíme výsledky pozitivně s tím, že překonali i naši relativně optimistickou projekci.
|
IFRS nekons. (mil Kč) |
1H15 |
1H14 |
r/r |
Oček. J&T |
|
EBITDA |
1899 |
1 549 |
22,6 % |
1 762 |
|
EBIT |
1665 |
1 339 |
24,3 % |
1 552 |
|
Čistý zisk |
1373 |
1 101 |
24,7 % |
1 257 |
|
EPS (Kč ann.,) |
1000 |
802 |
24,7 % |
916 |
Zdroj: PMČR J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
