NWR oznámilo výsledky za 2Q15, které jsou ve srovnání s naším odhadem lepší na EBITDA (+4,4 %). Čistá ztráta je nižší, než jsme čekali, kvůli nižším finančním nákladům. Vedení společnosti potvrdilo cíle pro tento rok. Těžba by měla dosáhnout 7,5-8,0mt (60% koksovatelné uhlí), jednotkové náklady 65 EUR/t (71 EUR/t v 1H15), investiční náklady 30-40 mil. EUR (22 mil. EUR v 1H15). NWR za 2Q15 vygenerovalo +4,5 mil. EUR hotovosti a hotovostní pozice dosáhla 88,6 mil. EUR (84,1 mil. EUR v 1Q15 a 128 mil. EUR). Samotná čísla jsou ve srovnání s naším odhadem mírně lepší, nicméně absolutní rozdíl na EBITDA je malý. Důležité je, že NWR zastavilo prudký pokles hotovosti a tuto pozici v 2Q15 mírně zvýšilo a v druhé polovině roku by měla dále růst. Rozhodující ale bude, jaké dokáže nasmlouvat NWR ceny koksovatelného uhlí pro příští rok (letošní ceny jsou domluveny na 93 EUR/t pro 74 % produkce). Ceny jsou na dlouhodobých minimech, a pokud by dále klesly, hotovostní pozice by klesla pod požadovanou úroveň. To by mohlo znamenat, že NWR začne prodávat aktiva.
|
tis. EUR |
2Q15 |
2Q14 |
r/r |
J&T e2Q15 |
rozdíl |
|
Tržby |
150 910 |
173 809 |
-13,2% |
152 611 |
-1,1% |
|
EBITDA |
5 135 |
6 804 |
-24,5% |
4 920 |
4,4% |
|
EBITDA marže |
3,4% |
3,9% |
-0,5pb |
3,2% |
0,2pb |
|
EBIT |
-6 284 |
-15 518 |
n.m. |
-6 142 |
n.m. |
|
EBIT marže |
-4,2% |
-8,9% |
4,8pb |
-4,0% |
-0,1pb |
|
Č. zisk |
-12 794 |
-30 191 |
n.m. |
-26 142 |
n.m. |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
