Provozovatel venkovní reklamy BigBoard oznámil výsledky za 1. polovinu roku 2015. Tržby byly meziročně prakticky beze změny na úrovni 411 mil. Kč, což je pro nás pozitivní překvapení (za celý rok jsme očekávali pokles o 3 %). Firma navíc uvedla, že letní sezóna se vyvíjí lépe než loni. BigBoard nicméně zaznamenal zvýšené náklady na poradenské služby (opět v souvislosti s regulací reklamy v Praze) a náklady na reklamu kvůli akci na podporu inzerce od malých a středních firem. Tyto náklady by však měly ve 2H výrazně zpomalit. Finanční úroveň byla bez překvapení a firma skončila v čisté ztrátě -28,3 mil. Kč. Ta je však dána mimo jiné výraznými odpisy (50 mil. Kč), které odrážejí již minulé hotovostní náklady.
BigBoard provedl v 1H výraznější, jednorázovou údržbu billboardové sítě a rovněž akvíroval 60 % ve firmě Qeep (za cca 20 mil. Kč), která provozuje reklamu na plachtách rekonstruovaných budov v Praze. Proto firma zaznamenala záporné volné i čisté cash flow. Společnost Qeep by měla přispět ročními tržbami cca 40 mil. Kč a ziskem EBITDA cca 20 mil. Kč.
Celkově vnímáme pozitivně vývoj tržeb, kde se projevuje oživující zájem inzerentů. Náklady a kapitálové výdaje byly v 1H vysoké, ale měly by výrazně zpomalit. Nemění se naše očekávání, že firma bude bez problémů plnit kovenanty na dluhopisy a vykazovat solidní cash flow.
IFRS, mil. Kč |
1H15 |
r/r |
1H14 |
Tržby |
411.0 |
0% |
411.5 |
Provozní výsledek |
29.0 |
-41% |
48.8 |
Finanční výsledek |
-53.8 |
n.m. |
-50.7 |
Čistý zisk |
-28.3 |
n.m. |
-3.8 |
Zdroj: BigBoard, J&T Banka |