NWR v 3Q15 vytěžilo 2,1mt uhlí a prodalo 2mt. Podíl koksovatelného uhlí je v 53 %. Cena dosažená pro k. uhlí v 3Q15 je 90 EUR/t a 49 EUR/t pro elektrárenské uhlí. Od začátku roku vytěžilo NWR 5,7mt uhlí a prodalo 5,4mt za ceny 92 a 51 EUR/t. Podíl koksovatelného uhlí na celkovém prodeji je 58,9 %. Cíl NWR pro r. 2015 je těžba a prodej 7,5-8,0mt uhlí s podílem 60 % koksovatelného.
Zveřejněná data považujeme na smíšená. 3Q15 je sice lepší než 2Q15 i 1Q15, ale jen kvůli vyšší těžbě elektrárenského uhlí. Pokud srovnáme těžbu za 9M15 a dolní hranici celoročního cíle, tak je NWR na cestě projekce splnit (76,2 % v 9M15). Prodaný objem koksovatelného uhlí od začátku roku na celkovém vytěženém objemu je jen 55,2 %, což za cílem zaostává. Také celkové prodeje jsou ve srovnání s celoročním cílem nižší (67 %). Průměrné ceny jsou v souladu s kontrakty na celý rok (93 EUR/t pro 74 % produkce koksovatelného uhlí a 52 EUR/t pro elektrárenské uhlí). Pro NWR bude nejdůležitější cena k. uhlí na další rok. Ta od začátku roku klesla ze 110 USD/t pod 80 USD/t. A pokud by průměrná kontrahovaná cena pro příští rok výrazněji klesla z úrovní pro 2015, bude mít NWR existenční problémy a s největší pravděpodobností dojde k nějaké korporátní události.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
