ČEZ oznámí své kvartální výsledky za 3Q15 zítra ráno. Předpokládáme, že vedení ČEZu sníží očekávání na celoroční zisk EBITDA. Hlavním důvodem pro profit warning, jsou stejně jako předchozí čtvrtletí, kdy byl cíl snížen ze 70 na 68 mld. Kč, dlouhé neplánované odstávky jaderných bloků. Projekce na č. zisk by měla zůstat beze změny, čeká se 27 mld. Kč. Pozitivní vliv na rozdíl od zisku EBITDA bude mít na č. zisk vratka části darovací daně z emisních povolenek z r. 2011 a 2012.
Očekáváme meziroční pokles EBITDA za 3Q15. Za tím můžeme vidět meziroční pokles realizované ceny elektřiny a dlouhé neplánované odstávky jaderných bloků, které negativně ovlivní hlavní segment výroba a obchod v SE.
Případné snížení celoročního cíle na EBITDA je jasně negativní zprávou. Nicméně to je z našeho pohledu eliminováno faktem, že ČEZ vnímáme jako dividendový titul. A právě dividenda se bude počítat z č. zisku, jehož projekce je beze změn. To znamená, že i očekávaná dividenda bude beze změn. Očekáváme 40 Kč na jednu akcii, což slibuje vysoký výnos 8,2 %.
| 
 mil. Kč  | 
 J&T e3Q15  | 
 3Q14  | 
 r/r  | 
 Kons.  | 
| 
 Tržby  | 
 47 061  | 
 45 309  | 
 3,9%  | 
 46 283  | 
| 
 EBITDA  | 
 13 503  | 
 14 831  | 
 -9,0%  | 
 13 503  | 
| 
 marže  | 
 28,7%  | 
 32,7%  | 
 -4,0pb  | 
 29,2%  | 
| 
 EBIT  | 
 6 445  | 
 4 725  | 
 36,4%  | 
 6 347  | 
| 
 marže  | 
 13,7%  | 
 10,4%  | 
 3,3pb  | 
 13,7%  | 
| 
 Č. zisk  | 
 3 568  | 
 2 363  | 
 51,0%  | 
 3 928  | 
Zdroj: ČEZ, J&T Banka



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					