Podle včera zveřejněných čísel vzrostly celkové tržby PLG za prvních 9 měsíců tohoto roku o 1,9 % r/r na 941 mil. Kč. Dobrá výkonnost na domácím trhu byla výrazně tlumena poklesem exportu. Tržby z prodeje piva na domácím trhu rostly o více jak 8 % na 725 mil. Kč, k čemuž výrazně přispěl prodej sudového piva v letních měsících. Po rekordních prodejích v červenci a srpnu se v září prodeje vrátily na “normální” úroveň. Tržby z exportu poklesly o 18 % r/r. Jako důvod společnost udává propad prodejů v on-trade segmentu (sudové pivo) v Rusku o téměř 50 % a rušení některých nízkomaržových dodávek v off-trade segmentu (hlavně prostřednictvím Lidlu v Polsku). Celkový objem vyrobeného piva vzrostl o 3 % na 708 tis. hl.
Pozitivně hodnotíme solidní růst prodejů piva v České republice, nicméně špatná výkonnost exportu je pro nás zklamáním. Po výsledcích za první polovinu roku management říkal, že se propad exportu do konce roku vyrovná. Místo toho je nyní pokles ještě vyšší. Zveřejněná čísla by však neměla mít jakýkoliv dopad na cenu akcií. Povinná nabídka odkupu pro minoritní akcionáře, která musí přijít poté, co společnost Lapasan (70 % CEFC, 20 % J&T Private Equity Group, 10 % Zdeněk Radil) získala na začátku září 79,4% podíl, nyní čeká na schválení regulátora. Cena této nabídky by měla být podobná jako cena za většinový podíl (208 Kč za akcii).



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					