NWR reportovalo dnes ráno výsledky za 3Q15, které jsou kromě tržeb hluboko pod našimi odhady. NWR potvrdilo celoroční cíle.
Tržby jsou v souladu s našimi projekcemi (159,1 mil. EUR). Provozní zisk EBITDA je -6,2 mil. EUR (-15,3 před rokem), zatímco jsme čekali +10,6 mil. EUR. Náklady zejména personální jsou vyšší ve srovnání s našimi odhady. Jednotkové náklady za 9M15 činily 69 EUR/t, to je pokles proti 71 EUR/t za 1H15, v našich projekcích jsme počítali s 68 EUR/t. Č. zisk dosáhl -29,1 mil. EUR (náš odhad -10,6 mil. EUR, -71,2 mil. EUR před rokem).
Na konci září reportovalo NWR hotovost ve výši 57 mil. EUR, což je pokles z 88,6 mil. EUR oznámených v pololetí (celoroční cíl 128 mil. EUR). Úbytek hotovosti byl podle NWR způsoben jednorázovým negativním vlivem v pracovním kapitálu a podle vedení byla hotovost na konci října již na úrovni 77 mil. EUR.
Vedení společnosti potvrdilo cíle pro tento rok. Těžba a prodej by měly dosáhnout 7,5-8,0mt, nicméně vzhledem k očekávanému prodeji zásob termálního uhlí bude podíl koksovatelného uhlí v prodejním mixu pod 60 %, což byl původní cíl NWR. Jednotkové náklady by na konci roku měly dosáhnout 65 EUR/t (69 EUR/t za 9M15) a investiční náklady 30-40 mil. EUR (28 mil. EUR za 9M15).
Samotná čísla zaostala za našimi odhady (konsensus nebyl k dispozici). Nepotěší odliv životně důležité hotovosti, jakkoli mírněn prohlášením společnosti, že šlo o jednorázovou událost, po které začala hotovost opět růst.
| 
 tis. EUR  | 
 3Q15  | 
 3Q14  | 
 r/r  | 
 J&T  | 
| 
 Tržby  | 
 159 116  | 
 157 713  | 
 0,9%  | 
 159 335  | 
| 
 EBITDA  | 
 -6 194  | 
 -15 272  | 
 n,m,  | 
 10 573  | 
| 
 EBITDA marže  | 
 -3,9%  | 
 -9,7%  | 
 5,8pb  | 
 6,6%  | 
| 
 EBIT  | 
 -18 008  | 
 -36 280  | 
 n,m,  | 
 -562  | 
| 
 EBIT marže  | 
 -11,3%  | 
 -23,0%  | 
 11,7pb  | 
 -0,4%  | 
| 
 Č. zisk  | 
 -29 084  | 
 -71 156  | 
 n,m,  | 
 -10 562  | 
Zdroj: NWR, J&T Banka



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					