Společnost CPI včera oznámila svolání schůze držitelů dluhopisů CZK VAR 2019 na 22.1. 2016 (rozhodný den pro účast je 15.1. 2016) za účelem hlasování o možné změně emisních podmínek. CPI uvedla, že vzhledem k obecnému poklesu úrokových měr, zlepšujícímu se hospodaření společnosti a nedávnému financování za 4,75 % v Kč navrhuje následovně změnit emisní podmínky CZK VAR 2019:
1. Úroková míra se změní na fixních 5,1 %, půlroční výplata kupónu zůstane.
2. Dluhopisu bude prodloužena splatnost přesně o 2 roky do 29.3. 2021 a bude přejmenován na CPI 5,1/2021.
3. Dluhopis již nebude zajištěn nemovitostmi a CPI nebude muset vytvářet umořovací fond.
4. CPI se vzdá možnosti dluhopis předčasně svolat.
5. CPI bude nadále muset dodržovat 4 kovenanty, z nichž kovenant zadlužení se pro společnost zpřísní. Zadlužení bude muset být do 60 %, nikoli do 70 % jako nyní.
6. Dluhopisy budou nadále stejného nominálu (1 Kč) a osvobozeny od daně pro fyzické osoby.
7. Držitelé dluhopisů budou moci žádat předčasné splacení, pokud Radovan Vítek nebude držet přímo či nepřímo alespoň 15 % akcií či hlasovacích práv v CPI.
CPI v komentáři vysvětlila, že nové podmínky navrhuje jako formu kompromisu, kdy chce na jednu stranu reflektovat klesající náklady financování, na druhou stranu chce však ocenit loajalitu investorů do jejích dluhopisů a neprovést předčasné svolání, k němuž má v r. 2016 právo. Z prospektu plyne, že schůze vlastníků bude usnášeníschopná, pokud budou přítomni držitelé alespoň 30 % celé emise. Ke změně emisních podmínek je pak třeba 75 % z nich. Ti držitelé dluhopisů, kteří budou na schůzi hlasovat proti návrhu, mají nárok na vyplacení jistiny. Domníváme se, že vzhledem k setrvale dobrému hospodaření CPI a úrovni výnosů na trhu je nabízená změna pro investory atraktivní. Jelikož by neschválení změn s největší pravděpodobností znamenalo svolání dluhopisů CZK VAR 2019 za nominál 100 v březnu 2016, jsme názoru, že změna bude schválena.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					