Výrazný prostor pro růst ceny akcie implikuje i srovnání s konkurencí. O2 CR se aktuálně obchoduje na úrovni 14,6x násobku P/E 2016e, resp. 4,4x upraveného násobku EV/EBITDA 2016e. Průměr konkurence je 22,2x, resp. 7,6x. Podobný závěr ukazuje i očekávaný dividendový výnos.
O2 CR generuje vyšší free cash flow než čistý zisk. Proto je podle našeho názoru oznámený dividendový výplatní poměr mezi 90 – 110 % zisku dlouhodobě udržitelný. My se přikláníme spíše na horní stranu tohoto intervalu s tím, že na podobném výplatním poměru se mohou dividendy udržovat řadu let. Ve hře je i mimořádná dividenda, jejíž pravděpodobnost ale s oznámeným buybackem klesla.
Buyback do 10 % kmenových akcií, případně do 8 miliard CZK, je pro akcionáře dobrá zpráva. Pro mimořádnou dividendu je zásadní způsob naložení s vlastními akciemi, o čemž ještě nebylo rozhodnuto.
Nový úvěr ve výši 12 miliard CZK sice povede ke zvýšení zadlužení na úrovni 0,75x 2016e (čistý dluh/EBITDA), ale do oznámeného (a podle našeho názoru žádoucího) zadlužení 1,5x čistý dluh/EBITDA je stále daleko. O2 CR má tedy stále vysokou volnou dluhovou kapacitu, proto v příštích letech očekáváme další navýšení dluhu až na 21 miliard v roce 2021 a ukazatel čistý dluh/EBITDA na úrovni 1,2x.
Podle našeho názoru má akcie O2 CR stále velký prostor pro růst navzdory tomu, že vnímáme i rizikové faktory, které mohou být do určité míry důvodem, proč se akcie obchoduje s takovým diskontem vůči evropské konkurenci.
Celá analýza ke stažení 
 zde



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					