První obchodní den v novém roce bude silně poznamenán děním v Číně. Tamní burzy totiž v reakci na report slabších než očekávaných makrodat reagovaly citelným poklesem, který vyústil v až 7% výprodej. Regulátor se tak musel řídit novými pravidly a pozastavit obchodování na pevninských burzách. Výraznější výprodej, který byl pravděpodobně akcelerován nižší likviditou související se začátkem roku, ovlivní i obchodování v Evropě. Krátce po otevření zdejších burz klesá německý DAX o 3 % na 10 380 bodů.
Dnes budou zveřejněna ještě tato významná makrodata: 10:00 PMI v průmyslu dle Markit za eurozónu, 15:45 PMI v průmyslu dle Markit za USA, 16:00 ISM v průmyslu za USA.
USA
Bilance S&P 500
- Za uplynulý rok odepsal index S&P 500 necelých 0,7 %
 - Nebyla tak prodloužena šňůra čtyř po sobě jdoucích let, kdy si S&P 500 připsal zisky
 - Nejvýraznější ztráty přinesl 3Q, konkrétně 9 %
 - Během posledních měsíců byly ztráty naopak korigovány, nicméně ani 6% růst nebyl dostatečný k pozitivní celoroční bilanci
 - Hlavními investičními tématy bylo posilování americké ekonomiky, nové kroky Fed a dění v Číně
 - Tato témata zůstávají v platnosti i v letošním roce
 
EVROPA
DAX
- Za rok 2015 překonal DAX výkonnost STOXX Europe 600
 - Konkrétně německý akciový index posílil o 11 % vs. 8% růst na SE 600
 - Letos by měl tento pozitivní trend pokračovat
 - Dle aktuálního průzkumu agentury Bloomberg mezi stratégy třinácti investičních bank by měl DAX v následujících dvanácti měsících posílit o 10 % na 11 792 bodů
 - Nejvíce odvážní jsou ve svých predikcích odborníci z Natixis, kteří odhadují růst na 12 700 bodů
 - Opatrnější přístup volí v UniCredit, kde očekávají pouhou stagnaci indexu DAX na 10 800 bodech
 - Optimistický výhled je založen na očekávané podpoře firem ze strany nízkých cen ropy a slabého eura
 
 zde. (348,60 KB)


				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					