Krátké shrnutí:
Akcie na Wall Street se po vzoru asijských a evropských kolegů ponořily hluboko do červených čísel z důvodu slabších makrodat z Číny a geopolitického napětí mezi Saudskou Arábií a Íránem. Sentimentu příliš nepomohl ani horší výsledek indexu ISM ve výrobním sektoru a propad stavebních výdajů, což bude mít nepříznivý dopad na HDP za 4Q15. Trhy tak prožily nejhorší vstup do nového roku za posledních 84 let. Hlavní index S&P 500 nakonec odepsal 31 bodů (-1,53 %; 2 012 b.), v čele poklesu stály banky a technologický sektor. Ropa (WTI -0,3 %; 36,9 USD) v průběhu dne odevzdala zisky nasbírané kvůli geopolitickému napětí z důvodu obav o další nárůst zásob. Bezpečný přístav hledali investoři v dluhopisech, zlatu (+1,25 %; 1 075 USD) a japonském jenu. Proti trhu se díky spekulacím nad novým dronem „Karma“ obchodovaly těžce zkoušené akcie spol. GoPro (+3,8 %; 18,7 USD).
Makro:
- Stavební výdaje v listopadu m/m propadly o 0,4 % proti očekávání +0,6 %, říjen revidován níže na +0,3 % z +1 %
 - ISM index ve výrobním v prosinci poklesl na 48,2 bodu z 48,6 b. při očekávaném růstu na 49 bodů
 
Pohled na indexy:
| 
 DJIA  | 
 17 148,94  | 
 -1,58%  | 
| 
 S&P 500  | 
 2 012,66  | 
 -1,53%  | 
| 
 NASDAQ  | 
 4 903,09  | 
 -2,08%  | 
Sektory:
| 
 Energie  | 
 -0,39%  | 
| 
 Finance  | 
 -1,86%  | 
| 
 Technologie  | 
 -1,83%  | 
Pohled na vybrané akcie, měny a komodity:
| 
 EUR/USD  | 
 1,0834  | 
 -0,21%  | 
| 
 Zlato  | 
 1 074,51  | 
 +1,23%  | 
| 
 Brent ropa – future  | 
 37,40  | 
 +0,32%  | 
| 
 WTI ropa – future  | 
 36,90  | 
 -0,35%  | 



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					