Poklesy na čínském trhu se projevily (podobně jako v srpnu loňského roku) také na evropských trzích. Například německý DAX poklesl z hodnot přes 10.700 bodů až pod hranici 10.000 bodů (celkem přes 8 %). Klesaly akcie zejména společností, které mají velké vazby na čínský trh (například německé automobilky). Tyto poklesy s sebou stáhly i mnohé firmy, které generují většinu svých tržeb mimo Asii, a takové (například německý Siemens či Merck) jsou dle našeho názoru vhodné k nákupu. Dnes německý DAX rostl a atakoval i hranici 10.100 bodů.
Americký trh byl taktéž poznamenán poklesy, avšak menšími, než v Evropě (celkem přes 5 %). Potvrzuje se tedy, že americká ekonomika, která je svým způsobem i velmi soběstačná, je relativně stabilním bodem v nyní bouřlivých vodách akciových trhů. Více ztrácely americké technologické trhy (NASDAQ poklesl přes 7 %). I tady platí, že aktuální poklesy jsou dobrou příležitostí k nákupu některých vhodně zvolených titulů (aktuálně například Visa, či Honeywell). Dnes byla vyhlášena bedlivě sledovaná makrodata v USA, konkrétně změna počtu pracovních míst za prosinec a míra nezaměstnanosti za stejný měsíc, na která trhy reagují pozitivně.
Pokles cen ropy až na takřka dvanáctileté minimum působí samozřejmě potíže hlavně těžařům. Tyto poklesy souvisí zejména s dalšími rozepřemi mezi členy ropného kartelu OPEC a také s obavami z nižší poptávky zejména v Číně. Pozitivní efekt nižších nákladů se začíná projevovat až postupně a při dalších výsledkových sezónách budou hrát čím dál tím větší roli. Zejména pro Evropu, která mnoho ropy dováží, jde tedy o střednědobě pozitivní efekt. Aktuálně je barel obchodován pod 34 dolarů a rozdíl mezi ropou Brent a ropou WTI je pouze 0,5 USD.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					