Britská centrální banka (BoE) dnes jednomyslným hlasováním ponechala úrokové sazby beze změny. Základní úroková sazba je v Británii na nezměněné úrovni 0,5 procenta od roku 2009. Bankovní rada naposledy hlasovala jednomyslně v červenci 2015. Od té doby jeden její člen Ian McCafferty hlasoval na každém zasedání za zvýšení základní úrokové sazby o 0,25 procenta. Avšak i poslední jestřáb dnes podlehl holubům a přiklonil se k variantě volnějších měnových podmínek kvůli nejistotě a zhoršení podmínek na světových finančních trzích. Konkrétně jde o lednový akciový výprodej a rozšíření kreditních spreadů.
	
	BoE snížila výhled ekonomického růstu z 2,5 na 2,2 procenta pro letošní rok. V roce 2017 banka čeká posílení HDP o 2,3 procenta ve srovnání s listopadem 2015, kdy odhadovala toto číslo na 2,6 procenta. Banka upozornila i na klesající cenu ropy, která od poslední inflační zprávy oslabila o další třetinu. Inflace proto podle BoE zůstane pod 1 procentem i v letošním roce. BoE dále upozornila na pomalejší růst mezd, a to i navzdory zlepšujícím se podmínkám na trhu práce. To vše jsou důvody, kvůli nimž růst sazeb v Británii brzy nečekáme. Mark Carney na konci svého projevu trhy ujistil, že další krok centrální banky bude směřovat ke zvýšení úrokových sazeb a ne ke snížení, čímž reagoval na ponížení úrokové sazby v Japonsku do negativního teritoria předchozí týden.
	
	Růst GBP/CHF se zastavil před silnou rezistenční zónou 1,4750 – 1,4800. GBP/CHF prolomila rostoucí trendovou linii, čímž započala pokles. Nejbližšími hodnotami podpory jsou jednotlivé Fibonacciho úrovně.
Tento článek mápouze informativní a edukativnícharakter. V žádném případě neslouží jako investiční či obchodní doporučení.



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					