Komerční banka (KB) oznámí zítra ráno výsledky hospodaření za 4Q 2015. Očekáváme meziroční pokles čistého zisku o 0,3 % na 3 328 mil. Kč. Na příjmové straně očekáváme stagnaci úrokových výnosů, když pokles čisté úrokové marže již výrazně zpomalil a je kompenzován pokračujícím růstem úvěrů. Oživení české ekonomiky by pak mělo přispět k zpomalení poklesu výnosů z poplatků a provizí a i k mírnému růstu výnosů z finančních operací. Za poklesem provozních nákladů o 11 % r/r je výhradně očekávané rozpuštění rezervy na platbu do fondu na záchranu bank (409 mil. Kč), kterou KB vytvořila ve 2Q. Za celý rok jsou provozní náklady bez výraznější změny r/r. U opravných položek čekáme ve 4Q výrazný nárůst (550 mil. Kč; +161 % r/r). V předchozích kvartálech banka ve větší míře rozpouštěla již vytvořené opravné položky, to by se již v tak velkém objemu nemělo opakovat.
Investoři budou nejvíce pozornosti věnovat návrhu dividendy, kde by KB měla vyplatit 80 – 100 % čistého zisku. Podle našeho názoru KB nemá důvod snižovat dividendu oproti předchozímu roku (310 Kč) a zároveň byl management v minulosti vždy spíše opatrný. Z tohoto důvodu očekáváme dividendu v rozpětí 310 – 330 Kč (6,0 – 6,3% hrubý dividendový výnos). Celkově by banka měla prezentovat tradičně solidní výsledky, do kterých se bude stále více promítat oživení české ekonomiky a pokračující rychlý růst úvěrů.
| 
 Kons., IFRS (mil. Kč)  | 
 4Q 2015 e  | 
 4Q 2014  | 
 r/r  | 
| 
 Provozní výnosy  | 
 7 694  | 
 7 676  | 
 0%  | 
| 
 Čistý úrokový výnos  | 
 5 197  | 
 5 200  | 
 0%  | 
| 
 Poplatky & provize  | 
 1 775  | 
 1 791  | 
 -1%  | 
| 
 Výnosy z fin. operací  | 
 695  | 
 657  | 
 6%  | 
| 
 Provozní náklady  | 
 -3 068  | 
 -3 455  | 
 -11%  | 
| 
 Provozní zisk  | 
 4 626  | 
 4 221  | 
 10%  | 
| 
 Opravné položky  | 
 -550  | 
 -211  | 
 161%  | 
| 
 Čistý zisk  | 
 3 328  | 
 3 337  | 
 0%  | 
Zdroj: KB, projekce J&T Banky



				
								
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					