10.00 SEČ - Eurozóna: Index nákupních manažerů průmyslu eurozóny (02 2016, předběžná data)
Očekávání: 52,0
Předchozí: 52,3
10.00 SEČ - Eurozóna: Index nákupních manažerů služeb eurozóny (02 2016, předběžná data)
Očekávání: 53,4
Předchozí: 53,6
Indexy a tím i slabší růsty aktivity zpracovatelského průmyslu (Španělsko vykazuje solidní růst, Německo a Itálie slabý růst, Francie stagnaci) a služeb mají klesnout, index resp. růst aktivity služeb (Španělsko a Německo a Itálie solidní, Francie slabý růst).
Signály oslabení růstu čínské a světové ekonomiky stále jsou nebezpečím zvýšené nejistoty firem a domácností a tím i kulminace předstihových indikátorů ekonomické aktivity a patrně ještě ochladí optimismus evropských firem a tím i ek. růst. Dlouhodobě pak klima zhoršují a trvalejší slabost růstu HDP eurozóny vedle strukturálních těžkostí dlouhodobě sytí mimo jiné taky deflační hrozba eurozóny (spojená s redukcí ziskových marží a neschopností ECB stabilizovat velmi slabou inflaci což znamená logicky její pošramocený kredit), řecká a ukrajinská krize a s tím spojená depreciace rublu a nebezpečí spirály obchodních sankcí mezi Západem a Ruskem. To vše udržuje mlhu nejistoty ekonomických výhledů pro tento rok, která redukuje ekonomickou aktivitu firem a domácností. Výhled slabosti dynamiky růstu HDP trvá i pro rok 2016, byť příznivé efekty (zlevněná ropa, euro, monetární expanze ECB) rizika budou vyvažovat.
Slabší data aktivity průmyslu a služeb jsou nepříznivé pro euro a lepší pro akcie a dluhopisy.
Josef Kvarda
Analytik HighSky Brokers, a.s.
www.highsky.cz - obchodník s cennými papíry I forex I komodity I akciové indexy



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
