NWR oznámí výsledky za 4Q15 zítra ráno. Za růstem tržeb v meziročním srovnání je vyšší prodaný objem elektrárenského uhlí. Vzhledem k tomu, že v 4Q15 vzrostla těžba, odhadujeme průměrné náklady na vytěžení tuny uhlí na 60 EUR/t (69 EUR/t za 9M15) a průměrně roční náklady na 67 EUR/t (cíl 65 EUR/t). EBITDA bude podle našich projekcí kladná na úrovni +5,5 mil. EUR (4Q14 +6,7 mil. EUR). A NWR se ponoří v 4Q15 do čisté ztráty 16,3 mil. EUR. Meziroční srovnání je na této úrovni zavádějící, vzhledem k velkým jednorázovým položkám zaúčtovaným v 4Q14, související s odpisem aktiv a restrukturalizací. Hotovostní pozice by měla vzrůst na cca 90 mil. EUR. Což je kombinací pracovního kapitálu a prodeje zásob. Nicméně toho je důvody spíše jednorázové povahy. Skutečnost je taková, že za současných tržních podmínek nedokáže NWR generovat hotovost a bude nutné dojít k nějaké další dohodě s věřiteli a akcionáři NWR.
|
tis. EUR |
J&T e4Q15 |
4Q14 |
r/r |
|
Tržby |
183 940 |
172 324 |
6,7% |
|
EBITDA |
5 492 |
6 659 |
-17,5% |
|
marže |
3,0% |
3,9% |
-0,9pb |
|
EBIT |
-6 254 |
-197 775 |
n.m. |
|
marže |
-3,4% |
-115% |
n.m. |
|
Č. zisk |
-16 254 |
106 927 |
n.m. |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
