NWR oznámilo dnes ráno výsledky, které jsou ve shodě s naším odhadem. Tržby po zveřejněných provozních datech nepřekvapily (184,3 mil. EUR, +6,9 % r/r). Průměrné jednotkové náklady dosáhly za celý rok 66 EUR/t. To je v souladu s naším odhadem 66,5 EUR/t a také cílem společnosti na 65 EUR/t. EBITDA za 4Q15 je na červené nule (-6 tis. EUR) proti našemu odhadu +5,5 mil. EUR. Absolutní rozdíl na této položce je velmi malý a považujme ji v souladu s naším očekáváním. Výsledky ovlivnil odpis aktiv ve výši -199 mil. EUR související s poklesem ceny uhlí a přehodnocení konvertibilních dluhopisů ve výši +67 mil. EUR. Obě tyto položky jsou nehotovostního charakteru a hotovost to neovlivní. Vzhledem k těmto položkám a odpisům a ziskem z restrukturalizace před rokem nejsou reportovaná čísla na č. zisku v 4Q15 a 4Q14 srovnatelná. Reportovaná č. ztráta za 4Q15 je 207 mil. EUR (+107 mil. EUR před rokem).
Hotovost v souladu s naším odhadem vzrostla na 86 mil. EUR (57 mil. EUR v 9M15). Důvodem je pracovní kapitál a prodej zásob. Nicméně velmi nízké ceny koksovatelného uhlí by mohly dokonce dále klesnout a to bude pro NWR znamenat, že v následujících letech bude peněžní tok negativní.
Hlavní akcionář Cercl Mining, který vlastní 50,42 % v NWR, převede zdarma své akcie na NWR. Dále věřitelé souhlasí s uvolněním podmínek (kovenatů). Podle nových podmínek by hotovost neměla klesnout pod 6,5 mil. EUR a 31. března 2016 a 30. června 2016 pod 25 a 10 mil. EUR (dosud 40 mil. EUR).
Čísla NWR za 4Q15 považujeme za ve shodě s naším očekáváním. Podle očekávání vzrostla hotovost, navíc věřitelé souhlasí s rozvolněním kovenantů. Ale nic to nemění na tom, že NWR bude vzhledem k tržním podmínkám (nízká cena koksovatelného uhlí) v nejbližším období pálit životně důležitou hotovost. Tím, že v 4Q15 vzrostla hotovostní pozice, získá společnost čas na to, aby se domluvila s akcionáři a věřiteli na dalším osudu/restrukturalizaci společnosti.
|
tis. EUR |
4Q15 |
4Q14 |
r/r |
J&T |
rozdíl |
|
Tržby |
184 290 |
172 324 |
6,9% |
183 940 |
0,2% |
|
EBITDA |
-6 |
6 659 |
-100% |
5 492 |
n.m. |
|
marže |
0,0% |
3,9% |
-3,9pb |
3,0% |
-3,0pb |
|
EBIT |
-210 352 |
-197 775 |
6,4% |
-6 254 |
n.m. |
|
marže |
-114% |
-115% |
0,6% |
-3,4% |
n.m. |
|
Č. zisk |
-206 964 |
106 927 |
-293,6% |
-16 254 |
n.m. |
Zdroj: NWR, J&T Banka



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
