Všeobecně se předpokládá, že Draghi a další zastánci rozvolněné monetární politiky, prosadí snížení depozitních úrokových sazeb hlouběji do záporu. Konkrétně by mělo dojít k jejich redukci o minimálně 0,1 pb na -0,4 pb.
Mnohem více než samotné úpravy v nastavení úrokových sazeb by ale evropskými akciemi a eurem měla zahýbat až následná tisková konference vedená přímo Draghim. Zde by se měl prezident ECB vyjádřit k aktuální ekonomické situaci v eurozóně a hlavně představit nové nástroje k podpoře inflačního očekávání. Inflace je totiž tím, co v současnosti Evropskou centrální banku nejvíce trápí. Jejím hlavním úkolem je totiž hlídat cenovou stabilitu v eurozóně, jenž je stanovena jako téměř dvouprocentní meziroční růst spotřebitelských cen. Na grafu níže je jasně patrné, že se ECB tento cíl dlouhodobě nedaří naplňovat s tím, že zejména v posledních měsících došlo k dalšímu zhoršení situace. Dokonce opět vzrostly deflační tlaky, kdy se inflace po čase dostala zpět do záporných hodnot.
Důvod, proč se ECB i přes všechnu její snahu nedaří povzbudit inflační očekávání, je poměrně prostý. Ceny komodit a zejména pak ropy pokračují v sestupném trendu, s čímž Draghi a jeho kolegové ještě v loňském roce nepočítali. Ve svých výhledech měli naopak zohledněno očekávání postupného růstu cen černého zlata, kterého jsme měli být svědky už od začátku letošního roku. Opak je však pravdou, a tak musí přijít další protiakce v podobě již zmíněného snížení depozitních úrokových sazeb a nejspíše i úpravy programu kvantitativního uvolňování. Ten by měl nabít na síle, přičemž jeho trvání bude pravděpodobně znovu prodlouženo.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
