Fortuna pořádala konferenční hovor k výsledkům za rok 2015. Hlavní body, které zazněly, jsou:
- Výhled managementu na EBITDA v tomto roce (pokles o 10 – 15 %) zahrnuje: Dopad zvýšení loterijní daně v ČR (2 mil. EUR). Zrušení manipulačního poplatku na Slovensku, ke kterému došlo na konci února 2015 (1 mil. EUR). Očekávaný růst provozních nákladů o 10 – 15 % r/r.
- Celkové náklady na novou platformu by měly dosáhnout 10 – 15 mil. EUR. V minulém roce se tyto náklady podílely na celkových CAPEX přibližně z ?, v tomto roce by pak měly tvořit přibližně 2/3 z plánovaných Capex v objemu 11 – 13 mil. EUR.
- Dlouhodobě udržitelná úroveň CAPEX (bez akvizic) by měla být v rozmezí 5 – 7 mil. EUR.
- Odměňování managementu je navázáno na růst EBITDA a ziskovosti, žádná složka nesouvisí s cenou akcií.
Z našeho pohledu je negativní další růst provozních nákladů, který jsme nečekali tak výrazný. Pro akcie pak není příznivý ani systém odměňování managementu, který motivuje spíše k expanzi a akvizicím než k tvorbě hodnoty pro minoritní akcionáře. Veškeré komentáře managementu týkající se budoucího růstu a přínosu současných investic jsou jen velmi obecné, vzhledem k velmi silnému cash flow a zrušení dividendy na další dva roky pak očekáváme, že náklady na akvizice budou v relativně krátké době velmi vysoké. K přínosu jakékoliv akvizice mimo hlavní trhy, kde má Fortuna zavedenou značku a pobočkovou síť, jsme nadále spíše skeptičtí. Celkově konferenční hovor jen potvrdil náš názor, že bez dividendy a s výhledem na pokles EBITDA nemají investoři důvod kupovat akcie Fortuny.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
